رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از اهدای خون سالم داوطلبان به بیماران نیازمند در طرح داوطلبان عاشورایی خبر داد.

 فرح ناز رافع در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران با در خواست از  از تمامی  اعضا و داوطلبان خواست  با مراجعه به پایگاه های انتقال خون ،  خون خود را  به بیماران نیازمند اهدا کنند.
وی در ادامه اظهار داشت" : به دلیل سرمای هوا و شرایط جوی، حضور مردم برای اهدای خون، کمتر شده و کمبود در ذخایر خونی، احساس می شود. به همین مناسبت سازمان داوطلبان  در راستای یکی از اهداف خود مبنی بر حمایت از سلامت انسان ها و اجرای یکی از برنامه های توصیه شده فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر، اهدای خون را به عنوان بخشی از خدمات طرح داوطلبان عاشورایی گنجانده است.
 رئیس سازمان داوطلبان افزود:  داوطلبان جمعیت هلال احمر دارای این تفکر و اندیشه اند که هنوز برای خون جایگزینی وجود ندارد و جان و تداوم حیات هزاران بیمار در مراکز درمانی تنها و تنها وابسته به خون‌های اهدایی آنهاست؛ همچنین آنان به اهدای خون به‌عنوان یک امر خداپسندانه، بشردوستانه و مسئولیت‌پذیری در قبال جامعه برای نجات همنوع خود می نگرند.
وی با اشاره به این که خون،جایگزین ندارد و سرمایه و عامل حرکت چرخه مراکز انتقال خون در هر کشوری از رگ اهدا‌کننده تا رگ بیمار، تنها اهدا‌کنندگان آگاه و آموزش دیده و سالم جامعه هستند، افزود:  بهتر است داوطلبان اهدای خون را به روزهای خاص مثل تاسوعا و عاشورا محدود نکنند.
گفتنی است  در  بازه زمانی شش ماهه نخست سال جاری،  داوطلبان ، در اقدامی خداپسندانه  47 هزار و 43 واحد خون معادل ارزش ریالی فراتر از 173 میلیارد و 59 میلیون و 426 هزار ریال  به بیماران نیازمند اهدا کردند.
انتهای خبر/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار