مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ما معتقدیم شعار مرگ بر آمریکا مقدمه ی جنگ نیست بلکه ی نتیجه ی جنگی ست که شهدای زیادی داده و تجلی آن در 13 آبان است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمد تقی فخریان در همایش جهان بدون استکبار با بیان این مطلب گفت: با توجه به این که 13 آبان امسال در آستانه ی ماه محرم قرار دارد حاوی پیام ویژه ای ست و آن شعار "هیهات من الذله" است.

وی با تأکید بر جنبه ی اعتراض آمیز تظاهرات افزود: ما امسال تظاهرات دانش آموزی را داریم نه راهپیمایی دانش آموزی را.

فخریان با اشاره به سابقه ی حضور پرشور دانش آموزان در دوران های مختلف مبارزه ی ملت ایران با حکومت پهلوی گفت: در این دوران هر زمان که انجمن اسلامی با مدیریت خود دانش آموزان برگزار می شد مثمربخش بود، و این همایش که به همت انجمن های دانش آموزی برگزار گردیده است همان جنبش دانش آموزی در عرصه های مختلف و به ویژه عرصه ی سیاسی است.

وی با تأکید بر سخنان مقام معظم رهبری درباره ی جنبش تولید علم مبنی بر آغاز تولید علم از مدارس،گفت: برخلاف تصور آمریکا که گمان می کرد اگر با ما قطع رابطه کند ما زمین گیر می شویم، ما به یک باور رسیده و پیشرفت کردیم و امروز نیز از شما انتظار می رود که شروع کننده باشید

فخریان در جمع دانش آموزان مقطع متوسطه ی دبیرستان های مشهد گفت: امسال شما انجمن های اسلامی دانش آموزی باید وظیفه ی مشخصی داشته و پرچمداران 13 آبان بوده و دیگر دانش آموزان را با خود به حرکت در بیاورید.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به نقش بی بدیل دانش آموزان در تمام دوران جنبش های دانش آموزی گفت: تظاهرات 13 آبان که از عرصه ی میدان شهدا تا حرم برگزار می گردد باید از سال های گذشته متفاوت باشد تا تمام ابهامات نسبت به تداوم شعار "مرگ بر آمریکا" از بین برود. و در این تظاهرات باید همزمان صدای شعار مرگ بر آمریکا و سرود مرگ بر تو ای آمریکا ی دانش آموزان در مدارس مشهد به گوش دنیا برسد.

وی با اشاره به انقلابات اخیر کشورهای همسایه گفت: چیزی که ایران را از این کشورها متمایز می کند این است که کشور ما متعلق به امام حسین است و ما معتقدیم که انقلاب ما ادامه ی انقلاب امام حسین است. /س


برچسب ها: شعار ، مرگ ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.