مديرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداري تهران با بیان اینکه مرکزنمایش های آیینی(صبا) با کاربری فرهنگی-تجاریتاکنون ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته از بهره برداری نمادين ان در عاشورايا تاسوعا خبر داد.

خليل ا...راحتي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران افزود: نياز به يك مركز تئاتر براي اجراي نمايش هاي اييني در ماه محرم وصفر پيش از هر زمان ديگري نمود پيدا ميكند و  ما اميدواريم به طور نمادين امسال در عاشورا يا تاسوعا اين مركز را به بهره برداري برسانيم.
 
وي تصريح كرد: اين مركز به عنوان بزرگترين مركز نمايش هاي اييني خاورميانه در منطقه ۷ قرار گرفته است .

راحتي با بيان اينكه این مرکز با زیر بنای ۱۶۱۱۸ متر مربع  دارای با دو سالن اجراي  تئاتراحداث شده است افزود:ظرفيت اين سالن بالغ بر ۶۰۰صندلي است كه با توجه به نياز نمايش هاي مختلف نحوه چيدمان هايانها تغيير خواهد كرد .

وي خاطرنشان كرد: اين سالن بر اساس آخرين استاندارهاي دنيا طراحي شده كه امكان اجراي نكمايش هاي اييني را با بهترين شرايط در خود فراهم كرده است .
 
وي گفت: مركز نمايش هاي اييني سالن هاي نمايش آمفي تئاتر؛سالن هاي گريم و تمرين بازيگران ؛سالن اجتماعات وجانبي ؛فضاي انتظار ؛۶۴واحد تجاري و ۱۶۵پاركينگ به مساحت ۷۰۲۴ متر مربع تشكيل شده است .

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداري تهرانگفت :تالارهاي مركز نمايش هاي اييني به طور كامل در زير زمين قرار دارد و جدارهاي شيشه اي بخش هاي مختلف ان را از هم جدا ميكنند تا تماشاگران بتوانند بازيگران را حين تمرين ؛گريم و ورود به صحنه ببينند .
 
گفتني است: اجرای این پروژه در تاریخ ۲۹ فروردین ماه سال ۸۵ اغاز شده ودر حال حاضر با بيش از ۹۷ درصد پيشرفت همراه بوده است.
انتهای پیام/
برچسب ها: مرکز ، نمایش ، ایینی ، میزبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار