با توجه به شرايط حساس اقتصادي امروز تدوين استراتژي صادرات مي تواند سبب تقويت توليد داخل شود.

 فاطمه آقاميري کارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با اشاره به ضرورت تدوين استراتژي صادرات در کشور گفت: استراتژي صادرات از عوامل اصلي توسعه اقتصادي کشور است که توجه به آن بهبود تراز ارزي، صرفه جويي ارزي و رشد اقتصادي را سبب مي شود. 

وي گفت: اين سطح از استراتژي به منظور تقويت و گسترش آن دسته از صنايع داخلي است که داراي مزيت نسبي يا رقابتي در صاردات هستند. 

اين کارشناس مزيت هاي استراتژي صادرات را مورد توجه قرار داد و ادامه داد: استفاده و تدوين اين استراتژي سبب تقويت همکاري هاي بين المللي براي ورود فن آوري هاي نوين به بازار صادرات با حفظ منابع ملي مي شود. 

وي اضافه کرد: تجربه موفق اقتصادي اين استراتژي نشان داد: اين برنامه سبب توليد کالاهاي مصرفي وارداتي در داخل و توليد کالاهاي وارداتي از طريق کنترل واردات مي شود اين مهم صرفه ارزي را براي کشور به همراه دارد. 

آقاميري تأکيد کرد: دولت متولي اصلي اين استراتژي است که بايد وظيفه هر دستگاه را در قبال اين استراتژي تعريف کند. 

وي در پايان گفت: با توجه به شرايط حساس اقتصادي امروز که هر يک دلار هم براي کشور اهميت دارد تدوين استراتژي صادرات مي تواند سبب تقويت توليد داخل شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: توسعه ، صادرات ، ایرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار