رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از افزایش 300 درصدی روش های کنترل غیرشیمیایی در باغ های پسته این استان در سه سال اخیر خبر داد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ؛سیدمجید موسوی گفت: گسترش مبارزات غیرشیمیایی در باغ های پسته استان سمنان با هدف تولید محصول گواهی شده (سالم) در حال اجرا است.

وی افزود: این طرح با رویکرد کاهش مصرف سموم در باغ های پسته و استفاده از شیوه مدیریت تلفیقی مبارزه با آفات و بیماری ها (IPM ) اجرا می شود.

موسوی بیان کرد: ابزارهای مورد استفاده در این طرح حضور و مشارکت فعال اعضای شبکه مراقبت گیاه پزشکی با ارائه خدمات کارشناسی و استفاده و نصب فرمون های جنسی، کارت های زرد و تله های نوری برای جلب و جذب حشرات و آفات است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان دستاوردهای مهم مبارزات غیر شیمیائی برای تولید محصول سالم در باغ های پسته به ویژه شهرستان دامغان را کاهش 25 درصدی سطح سمپاشی و کاهش مصرف حدود 5/6 هزار لیتر سم به رغم افزایش بیش از شش درصدی سطح باغ ها، جلوگیری از صرف هزینه های اضافی، افزایش 300 درصدی روش های کنترل و مبارزات غیرشیمیایی در باغ های پسته بوده است.

وی گفت: سطح مبارزه شیمیایی در باغ های پسته از 54 هزار و 735 هکتار و مبارزه در چند نوبت در سال 89 به 41 هزار و 384 هکتار و سطح مبارزات غیرشیمیایی و استفاده از ابزارهای ذکر شده از شش هزار و 940 هکتار به بیش از 21 هزار هکتار رسیده است./ب
برچسب ها: مبارزه ، غیرشیمیایی ، پسته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.