با پیگیر‌های شورای حل اختلاف دو متهم محکوم به قصاص نفس از دار مجازات در زنجان نجات یافتند.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان زنجان، معاون دادستان زنجان و رئیس شورای حل اختلاف شهرستان زنجان گفت: با پیگیری های مستمر و تلاش‌های صادقانه و مجدانه شورای حل اختلاف شهرستان زنجان و همکاران اداری و قضایی دادسرای عمومی و انقلاب زنجان دو زندانی محکوم به قصاص نفس پس از تحمل پنج سال حبس از دار مجازات رهایی یافتند.

محمدتقی فتحی ابراز داشت: سرانجام پس از ساعت‌ها گفت‌و‌گو و دیدار حضوری به صورت جداگانه طی چندین جلسه با اولیای دم مقتولین به حول قوه الهی و با بخشش و رفتار خداپسندانه خانواده متوفیان موفق به اخذ رضایت از آنها شدیم.

وی افزود: درایت، ارشادات و راهنمایی های دادستان زنجان و تجربه و جدیت بالا در شورای حل اختلاف شهرستان زنجان و نیز دادسرا به ویژه همکاران شعبه اول اجرای احکام، رفتار و اخلاق پر معنویت خانواده شکات و استفاده درست از معتمدین محل، چهار اصل مهم در اخذ رضایت از خانواده متوفیان بوده است.

رئیس شورای حل اختلاف شهرستان زنجان خاطرنشان کرد: محکومین به قصاص نفس (اعدام) به نام های (چنگیز-م) به جرم قتل عمدی (مهدی-ن) و (علی-ق) به اتهام قتل عمدی (مسعود-ب) به همت این شورا و با رضایت اولیای دم از پای چوبه دار رهایی یافته و فرصت مجدد زندگی سالم و عاری از جرم در جامعه و نیز جبران کوتاهی و خطاهای گذشته را به دست آورده‌اند.

وی در ادامه گفت: کنترل خشم و عصبانیت و برخورد منطقی و گذشت جوانمردانه برای رضای خداوند متعال از بهترین راه‌های پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار اجتماعی از قبیل قتل و امثال آن خواهد بود و همچنین نظارت درست و تربیت مناسب والدین نسبت به فرزندان خود نیز از دیگر عوامل مهم سالم سازی رفتار های اجتماعی و در امتداد آن کاهش جرایم خواهد بود.

فتحی تاکید کرد: دستگاه قضایی با جدیت تمام در راستای احقاق حقوق مردم و جاری نمودن عدالت در جامعه قدم برداشته و در صورت مواجهه با افراد متخلف و قانون شکن که موجبات سلب امنیت و آرامش مردم و جامعه را فراهم می‌نمایند برخورد قانونی و قضایی خواهد کرد.
برچسب ها: قصاص ، مجازات ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.