طبق گفته های رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز حادثه ایجاد تنگی نفس و مشکلات تنفسی در مردم استان اهواز فروکش کرده و علت این موضوع در حال بررسی است.

 دکتر محمد حسین سرمست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  بعد از بارندگی دو شب گذشته، موج کسیری از مردم این استان چیزی حدود 3 هزار و 100نفر به علت "تنگی نفس" و مشکلات تنفسی به "اورژانس بیمارستان ها" مراجعه کردند که از این بین 128 نفر بستری شده اند که اوضاع  آنها  مناسب است.

وی با بیان اینکه همچنین  دو نوزاد و یک مادر باردار در بخش مراقبت های ویژه به دلیل عارضه تنگی نفس بستری شده اند، افزود:  حال این سه نفر نیز مساعد است ولي باید توجه داشت که موج بعدی که شب گذشته رخ داده فروکش کرده و عوارضی را برای ساکنین این استان نداشته است.

سرمست با تاکید بر اینکه اظهار نظر در مورد علت این حادثه مشخص نیست، عنوان کرد:  کارشناسان محیط زیست و متخصصان ریه و برخی دیگر از متخصصان مربوطه در حال بررسی علت   این نوع حادثه هستند البته نکته مهم این است که تمام کسانی که مبتلا به این عوارض شده اند  دارای بیماری زمینه ای همچون بيماري قلبی و عروقی و ریوی و ضعف "سیستم ایمنی" بوده اند.

وی خاطر نشان کرد: از مردم استان تقاضا داریم که به هیچ گونه شایعات بی پایه و اساس توجه نکنند و هر نوع اطلاعات مربوطه را  از منابع موثق دریافت کنند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار