معرفی سه کتاب «نیروی دلتا»، «تسخیر: اولین روایت مکتوب از درون سفارت تسخیر شده آمریکا در تهران» و «جنبش وال استریت و روزهای ناآرام آمریکا» را با هم می‌خوانیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛



نیروی دلتا

چارلی بکویث/ دونالد ناکس/ رضا فاضل زرندی

انتشارات امیرکبیر

مولف کتاب «چارلی بکویث» فرمانده عملیات نافرجام طبس است.

این کتاب از جمله خاطراتی است که به طور مفصل به مسئله آزاد سازی گروگانهای آمریکایی در ایران پرداخته است که 1983 پس از واقعه طبس در آمریکا منتشر شد.

در این کتاب طرح‌های مختلفی برای آزاد سازی گروگان‌ها مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته است.

نیروی دلتا

در این کتاب خواننده با ماموریت‌ها و مانورهای سخت نظامی آشنا خواهد شد. انگیزه وی از نوشتن کتاب نیروی دلتا بیان خاطراتی از نحوه شکل گیری نیروی دلتا و تشریح عملیات حمله به سفارت آمریکا در ایران بخاطر آزاد سازی گروگانها است. کتاب در 47فصل و461صفحه مصور تدوین شده است.

از فصل 31به بعد به اشغال سفارت آمریکا در تهران اختصاص یافته است و به مرور به نحوه طرح و شکل گیری عملیات نجات گروگان‌ها پرداخته شده است.

 

تسخیر: اولین روایت مکتوب از درون سفارت تسخیر شده آمریکا در تهران

معصومه ابتکار/ فریبا ابتهاج شیرازی

انتشارات اطلاعات

نسخیر

كتاب حاضر نخستين روايت يك ايرانى است كه شاهد اشغال سفارت  آمريكا در تهران بوده است.«تسخير» داستان خاطرات، ماجراها و وقايع ناگفته تسخير لانه جاسوسى در تهران در قالبى ساده و روان است كه براى نخستين بار پرده از تبليغات سوء و غير واقعى رسانه‌‏هاى غربى عليه انقلاب اسلامى ايران برداشته و اهداف دانشجويان مسلمان پيرو خط امام از اين اقدام را در تصويرى واقع‌‏بينانه شامل نقاط قوت و ضعف آن تبيين مي‌‏نمايد.

 

جنبش وال استریت و روزهای ناآرام آمریکا

اسدلله افشار

انتشارات سفیر اردهال

موضوع این کتاب، تبیین علل قیام مردم آمریکا علیه نظام سرمایه‌داری است. کتاب حاضر، در بیست فصل تدوین گردیده و تلاشی است در راستای بازخوانی علل شکل‌گیری «جنبش وال‌استریت» و تبیین علل قیام مردم آمریکا علیه نظام سرمایه‌داری. عناوین برخی فصول مندرج در کتاب، عبارتند از: آشنایی با وال استریت؛ جنبش اشغال وال استریت نشانه‌ای از ناخوشی اقتصاد جهان؛ ماهیت تظاهرات اعتراضی در وال‌استریت؛ شکسته شدن استخوان‌های لیبرالیسم؛ جنبش وال استریت، بحران جهانی اقتصاد و ارزیابی کارآیی نظام سرمایه‌داری؛ واقعیت نظام اقتصادی امریکا؛ نگاه سیاسی سیاست‌بازان آمریکایی به جنبش وال‌استریت؛ و بررسی کارنامة جنبش وال استریت و سابقة بحران‌های اقتصادی در آمریکا و اروپا.

وال استریت


منبع: آگه نیوز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار