سفير جديد واتيكان در مراسم تقديم رونوشت استوارنامه خود به وزیر امور خارجه کشورمان گفت: با توجه به قدمت روابط طرفين، دولت واتيكان و شخص پاپ بر گسترش و تحكيم بيش از پيش روابط تاكيد دارند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، ليو بكاردي سفير جديد واتيكان  در جمهوری اسلامی ایران دیروز يكشنبه(12 آبان ماه) ضمن دیدار و گفتگو با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ، رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کرد.
 
ظريف در اين ديدار با اشاره به سابقه خوب روابط و مناسبات بين طرفين، ابراز اميدواري كرد در دوران جديد روابط دو كشور بيش از پيش توسعه يابد.  
 
وزير امور خارجه با اشاره به حضور و زندگي مسالمت‌آميز و برادرانه چند صد ساله اقليت مسيحي در ايران در كنار ساير مردم كشورمان اظهار داشت: با توجه به افراط‌گرايي‌هايي كه در سوريه در جريان است، وضعيت مردم و اقليت‌هاي ديني از جمله مسيحيان اين كشور موجب نگراني ما است.  
 
وي با تاكيد بر سرچشمه مشترك اديان الهي و آسماني اسلام و مسيحيت، بر برگزاري دور بعدي گفتگوي اديان ميان صاحب نظران دو طرف تاكيد و حمايت جمهوري اسلامي از آغاز فصل جديدي از اينگونه تعاملات و گفتگوها را اعلام كرد.   
 
ليو بكاردي سفير جديد واتيكان نيز در اين ديدار با ابراز خرسندي از حضورش در ايران اظهار داشت: با توجه به قدمت روابط طرفين، دولت واتيكان و شخص پاپ بر گسترش و تحكيم بيش از پيش روابط  تاكيد دارد.
 
وي ادامه روند گفتگوهاي بين اديان ميان صاحب نظران دو كشور، گفتگو و تعامل و همكاري براي حل و فصل و  رفع برخي بحران‌هاي منطقه‌اي مانند بحران سوريه و همكاري براي رفع تحريم‌هاي ايران را ضروري دانست و خاطرنشان كرد : روابط دو كشور مي‌تواند الگوئي براي ساير كشورها باشد. 

انتهای پیام/

برچسب ها: تقدیم ، رونوشت ، واتیکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار