هادی خورشاهیان گفت: خلأ ادبیات عاشورایی در زمینه کودک و نوجوان احساس می‌شود.

 "هادی خورشاهیان" نویسنده درگفتگو با خبرنگار خيمه گاه باشگاه خبرنگاران گفت: در زمینه ادبیات عاشورایی اثری خلاق و تاثیر گذار وجود ندارد.

در انبوه کتابهای عاشورایی، به ویژه کودک و نوجوان کتابهای 12 صفحه ای نوشته می شود در حالیکه این داستانها حالت گزارشی از واقعه عاشورا هستند. 

وی افزود: داستانهای عاشورایی در زمینه کودک و نوجوان پر محتوا نیست و در آن از منابع درجه اول در زمینه عاشورا استفاده نمی شود منابع دسته چندم را در زمینه عاشورا در کتابهای عاشورایی خود به کار می‌برند. 

خورشا هیان با اشاره به اینکه نویسندگان حرفه ای در زمینه عاشورا و ادبیات عاشورایی ورود پیدا نکردند بیان کرد: نویسندگان معدودی از قبیل سید مهدی شجاعی به نگارش داستان عاشورایی پرداختند.  
 
این نویسنده با اشاره به اهمیت موضوع عاشورا در بین مردم تصریح کرد: هیچ کاری در زمینه نویسندگی پیرامون موضوع عاشورا انجام ندادیم در شعر اشعار بسیاری درباره عاشورا سروده شده است کمیت اشعار سروده شده در زمینه عاشورا قابل توجه است.  
 
وی با اشاره به کتاب "ظهر روز دهم" اثر قیصر امین پور به عنوان آثار اندک کودک و نوجوان درباره عاشورا اظهار داشت: خلأ ادبیات عاشورایی در زمینه کودک و نوجوان احساس می شود مردم ناشران و نویسندگان برای بهبود ادبیات عاشورایی احساس نیاز کنند.  
 
خورشاهیان با اشاره به اینکه در سیاست کلان کشور رسانه ها، بهتر به موضوع عاشورا بپردازند و تاثیر گذاری اقدام رسانه ها در زمینه عاشورا عنوان کرد: باید حتما به مقوله عاشورا در ادبیات کشورمان پرداخته شود اقدامات در زمینه عاشورایی با برگزاری همایش ها و کنگره هایی درباره عاشورا نباشد بلکه با برنامه های علمی تر و نماهنگ های کوچک در زمینه عاشورا،‌اقدامی برای ادبیات عاشورایی کشورمان صورت بگیرد.

انتهاي پيام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار