يک شاعر آييني کشورمان گفت: شعر آييني و عاشورايي بايد داراي اخلاص بوده و ساده نگاشته شود تا براي عموم مردم قابل فهم باشد.

معصومه سادات شاکري، شاعر آييني استان شهرکرد در گفتگو با خبرنگار ويژه نامه محرم و صفر باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب افزود: شعر عاشورايي شعري است که در وصف عاشورايي، کربلا و امام حسين(ع) باشد و به شاعر آرامش دروني و روحي مي دهد و سبب مي شود شاعر از تعلقات دنيوي دور شود.

وي در ادامه افزود: بستگي به موضوع جشنواره براي سرودن شعر کتاب هاي مرتبط با آن را قرائت مي خوانم و پس از يادداشت کردن نکات مهم، با الهام گرفتن شروع به سرايش شعر مي کنم.

اين شاعر آييني در ادامه بيان کرد: آرامش ذهني تنها راهي است که باعث پيشرفت شعر مي شود.

شاکري با اشاره به ضرورت برگزاري جلسات نقد شعر گفت: در استان خراسان رضوي هر هفته يکروز جلسات نقد شعر وجود دارد که اين جلسات در راستاي ارتقاي سطح کيفي آثار شاعران بخصوص شاعران نسل جوان تر خيلي اثرگذار است.

وي در ادامه تصريح کرد: در شعر آييني اخلاص، سادگي شعر، روان بودن و قابل فهم بودن خيلي مهم است و شعر نه آنقدر ساده باشد که به نثر شبيه باشد و نه آنقدر سخت باشد که براي عموم قابل فهم نباشد.

اين شاعر آييني در پايان اظهار کرد: جشنواره هاي عاشورايي، کنگره هاي عاشورايي از لحاظ کيفي بايد ارتقا دهند و مسئولان برگزارکنده به شعر سپيد نيز توجه داشته باشند./ش
برچسب ها: محرم ، شعر ، عاشورا ، ویژه نامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار