در همایش فاتحان لانه جاسوسی تعدادی از فاتحان این لانه با حضور در محل لانه جاسوسی به بیان خاطره هایی از این تسخیر پرداختند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، همایش فاتحان لانه جاسوسی سابق آمریکا  عصر امروز با حضور شیخ الاسلام، روح الامینی ، آقامیری، یزدان پناه در محل لانه جاسوسی سابق برگزار شد.
 
در این نشست، شیخ الاسلامی یکی از فاتحان لانه جاسوسی بیان کرد؛ من در آن زمان در ایران نبودم و در کانادا عضو انجمن اسلامی دانشگاه بودم که بعد از مدتی به کمک دوستانم آمدم. من به زبان انگلیسی مسلط بودم لذا برای بازجویی از جاسوسان به دوستانم کمک می‌کردم.
 
یزدان‌پناه یکی دیگر از فاتحان لانه جاسوسی بود که در بیان خاطره‌ای از فتح لانه جاسوسی اظهار داشت: در محل لانه جاسوسی اتاقی قرار داشت که اسم آن اتاق اسناد بود. پس از تسخیر این لانه آمریکایی‌ها نیمی از اطلاعات را پودر کرده و نیمی را رشته رشته کرده بودند و بقیه اطلاعات را توسط حافظه کامپیوتر از بین برده بودند.
 
وی افزود: دو نوار کاست در حین کشف اطلاعات که در پشت کامپیوترها افتاده بود بدست آمد. این در حالی بود که وقتی آن را در ضبط صوت قرار می‌دادیم، فقط یک صدای صوت می‌شنیدیم، بعدها که دستگاه‌ها راه افتاد و توانستیم این دو کاست را باز کنیم، اطلاعات زیادی مشخص شد.
 
یزدان پناه تصریح کرد: امام (ره) به ما دستور دادند که پس از فتح لانه جاسوسی خانمها را رها کنیم، بجز کسانی که جاسوسی آنها مسجل بود. در بازرسی‌هایی که از لانه جاسوسی داشتیم، توسط برگه ای که خانمی که مسئول ایرانیان عضو سازمان سیا بود، بدست آمد که اسامی تعدادی با حروف لاتین و رمز نوشته شده بود. در میان اسامی این کاغذ، به نام ضد انقلاب خسرو قشقاوی دست یافتیم. متاسفانه بنی صدر علیه این سند اقدامی نکرد و مدتی بعد قشقاوی در فارس شورشی بپا کرد و بعد از دستگیری وی اعتراف کرد که در سازمان سیا فعال است.
 
آقامیری یکی دیگر از فاتحان لانه جاسوسی در ادامه این همایش، اظهار داشت: در آن زمان ما منتظر عکس‌العمل امام خمینی (ره) بودیم و می‎خواستیم بدانیم که امام با فتح لانه جاسوسی مخالف نباشد. بعد از اینکه مطمئن شدیم امام (ره) راضی به این مهم است، شرایط فرق کرد.
 
وی ادامه داد: امروز بحث لانه جاسوسی تنها مختص کشور ما نیست، چرا که آمریکا به دوستان خودش هم رحم نکرده است، چه برسد به ما که قطعا باید از ما جاسوسی می‌کرد.
 
آقامیری اظهار داشت: ما در این صورت برقراری رابطه می‌کنیم که آمریکا تغییر استراتژی دهد، ما باید هرآنچه که مصلحت کشور است را دنبال کنیم.
 
روح الامینی یکی دیگر از فاتحان لانه جاسوسی در ادامه این همایش اظهار داشت: چند روز قبل از فتح لانه جاسوسی امام خمینی از جوانان برای حل مشکلات کشور استمداد طلبیدند و ۱۳ آبان لبیک جوانان به این پیام امام خمینی (ره) بود.
 
وی افزود: ما آمریکایی‌ها را از کشور بیرون نکردیم و آنها خودشان فرار کردند و رفتند، آنها از زاویه استکباری فکر می‌کردند با این بی‌توجهی و بی‌مهری به ما، ما به خودمان باز می‌گردیم و ابراز پشیمانی می‌کنیم، عناصر سه گان هویتی ما یعنی ایرانی_اسلامی و انقلابی بودن به ما کمک کرد تا از موضع قدرت در صحنه منطقه و جهان سخن بگوییم و اگر آمریکا روزی از استراتژی خود کوتاه بیاید، شاید از موضع قدرت به صورت برابر با آنها توجه کنیم.
 
روح الامینی در پایان خاطرنشان کرد: اگر داخل کشور را تقویت کنیم، آمریکا به ناچار مجبور به برقراری ارتباط است، در حال حاضر نیز می‌خواهد ما را مهار کند و امید بسته است تا از درون سست و تهی شویم.
 
گفتنی است؛ در پایان این مراسم از خانواده شهدای فاتح لانه جاسوسی تقدیر شد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: همایش ، فاتحان ، لانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار