"ميشل عون":کشورهاي عربي به جاي جنگ با اسرائيل به جنگهاي اسلامي مشغول شده اند

"میشل عون" رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح در مجلس لبنان در نشست مسیحیان شرق در «بیت عنیاء» در لبنان گفت کشورهای عربی به جای جنگ با اسرائیل به جنگهای اسلامی مشغول شده اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المنار ؛ "میشل عون" رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح در مجلس لبنان در پایان نشست مسیحیان شرق در "بیت عنیاء" تاکید کرد تکفیریها جنبشهایی هستند که به هیچ دین و آیینی وابسته نیستند زیرا اقدامات آنان با همه ادیان در تناقض است. نشست مسیحیان شرق در بیروت در دو روز برگزار شد.

 در این نشست مسیحیانی از عراق، سوریه، اردن، فلسطین، مصر و نیز لبنان حضور داشتند. میشل عون در سخنان خود در این نشست افزود کشورهای عربی به جای جنگ با اسرائیل به جنگهای اسلامی مشغول شده اند و در چنین اوضاعی باید به بررسی ماهیت نقش مسیحیان پرداخت. رئیس فراکسیون اصلاح و تغییر در پارلمان لبنان همچنین با انتقاد از موضع خصمانه برخی مقامات غربی برضد مسیحیان مشرق زمین گفت مسیحیان منطقه نیازی به حمایت غربی ها ندارند.

"میشل عون" با اشاره به اقدامات ضد انسانی تکفیری ها در سوریه افزود: جنایاتی که تکفیری ها در روزهای اخیر در منطقه مسیحی نشین معلولا در سوریه انجام دادند، چهره زشت آنها را نشان داد.

وی اضافه کرد تفاوت میان مردم معلولا و تروریستهای تکفیری، همچون تفاوت میان بهشت و جهنم است و ما راه دیگری نداریم جز اینکه یا با مردم مظلوم سوریه همراه باشیم یا تروریستها را همراهی کنیم.

رییس بزرگترین جریان مسیحی لبنان گفت: آنچه طی روزهای اخیر در معلولا رخ داد، زنجیره ای از اقدامات تروریستی برضد مسیحیت مشرق زمین است که از فلسطین آغاز شده و به سوی عراق و مصر کشیده شده است.

وی خطاب به وزیر خارجه آمریکا که گفته بود نیازی به حمایت از مسیحیان شرق نیست، تاکید کرد: رییس جمهوری سابق فرانسه نیز گفته بود که مسیحیان در مشرق زمین جایگاهی ندارند و البته ما به آنها می گوییم که هیچ نیازی به حمایت شما نداریم.
میشل عون ادامه داد: تنها مسئله ای که ما بر آن پافشاری می کنیم ، تضمین آزادی عقیده و بیان و همزیستی مسالمت آمیز است.

رییس جریان مسیحی آزاد ملی لبنان گفت: ما مسیحیان مشرق زمین، به خوبی می دانیم که چگونه از خود در برابر جریان های تندرو و قاتل حمایت کنیم و البته متاسفانه برخی نظام ها در منطقه وجود دارند که از جنایات تروریستها حمایت کردند که از جمله آن، اقدام اخیر آنها در معلولا بود.

وی با انتقاد از برخی سیاستمداران لبنانی به ویژه سمیر جعجع رییس تشکل موسوم به نیروهای لبنانی که جنایات نیروهای جبهه النصره را در معلولا تبرئه کرده بود گفت: برخی چنان سخن می گویند که گویی ما جنایات برضد مسیحیان معلولا را مرتکب شده ایم، در حالی که مردم مظلوم معلولا نیازمند حمایت ما هستند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار