اطلاعات بيش از 9 هزار گونه گلسنگ موجود در جهان در زيست بانک مايکوليک ثبت شده است.

محمد سهرابي عضو هيئت علمي سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ايران در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: تدوين سند راهبردي و ارائه نقش راه در پژوهش هاي ملي قارچ شناسي و گلسنگ شناسي کشور، تربيت نيروهاي متخصص در حوزه قارچ شناسي و گلسنگ شناسي و جبران خلأ هاي موجود در کشور، مطالعه مستمر و پايش تنوع زيستي قارچ ها و گلسنگ ها تهيه اطلس رنگي و کتاب هاي متعدد راهنمايي قارچ ها و گلسنگ هاي ايران برخي از اهداف راه اندازي زيست بانگ مايکو ليک است.

وي افزود: اطلاعات 9 هزار و 825 گونه گلسنگ موجود در جهان در زيست بانگ مايکو ليک ثبت شده که از اين تعداد 426 گونه در ايران رويش دارد.

وي تصريح کرد: اطلاعات مربوط به گلسنگ هاي ثبت شده در اين سايت علمي به زبان فارسي است از اين رو کشورهايي مانند افغانستان، تاجيکستان و فارسي زبانان مقيم ديگر کشورها مي توانند با وارد شدن به اين سايت از اطلاعات ثبت نشده در مورد گلسنگ ها استفاده کنند.

سهرابي تصريح کرد: 17تا20 هزار گلسنگ در دنيا وجود دارد که پيش بيني مي شود از اين تعداد 2500 گونه در ايران وجود داشته باشد.

وي اظهار داشت: گلسنگ ها در حفظ محيط زيست، کاهش آلودگي هوا و کاهش ريزگردها نقش به سزايي دارند از اين رو اهميت دادن به آنها به منظور حفظ اين گونه هاي طبيعي بسيار مهم است که البته سايت مايکو ليک به نشاني www.myco-lich.ir براي تمام متقاضيان در داخل و خارج کشور قابل دسترسي است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: گلسنگ ، بانک ، گونه ، قارچ ، راهنما ، علمی ، زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار