آیت الله العظمی نوری همدانی گفت: هدف نهایی دانشگاهیان ، نهادهای آموزشی و پرورشی باید ساختن افراد در جهت بازیابی دوباره مجد و تمدن اسلام باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / آیت الله العظمی حسین نوری همدانی افزود: مطالب درسی باید در راستای ترغیب آینده سازان برای جبران عقب ماندگی ها تنظیم شود.

وی اضافه کرد: در زمانی که اروپا غرق در جهالت و آمریکا هنوز بوجود نیامده بود، دین اسلام در زمان جاهلیت در میان مردم غرق در نادانی طلوع کرد و به دنبال آن امتی تاسیس شد که بهترین امت های جهان نام گرفت؛ امتی که از افراط و تفریط بدور و مجهز به مادیت و معنویت بود.

آیت الله نوری همدانی ادامه داد: تمدن اسلام و امت مجهز مسلمان آن روز منحصر به فرد بود و شاهد آن وجود بسیاری اصطلاحات عربی در علوم متداول آن دوران مانند علم تشریح، حساب، هندسه، شیمی و هیئت است.

وی بیان کرد: اسلام زمانی توفق یافت که دو قدرت ایران و روم و نیز یهودیت و مسیحیت بر جهان سلطه داشتند و در حالی یک کتابخانه در اروپا نبود، ابن سیناها و بیرونی ها نشان از تمدن و برتری اسلام بر سایر تمدن ها داشت.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه امروز باید بیاندیشیم که چگونه به این وضعیت رسیدیم ، تشریح کرد: دین اسلام شش اصل کسب علم ، ایمان به ارزش ها ، داشتن حکومتی مقتدر ، وحدت و اتحاد بین مسلمانان ، حفظ قدرت جهادی و نظامی ، احتراز از انفعال در برابر دشمنان را برای کسب عظمت برشمرده است.

او افزود: پس از رحلت رسول اکرم(ص) حاکمانی که به دنبال امیال دنیوی بودند، عامل فقر فرهنگی و اقتصادی مسلمانان شدند؛ در کنار این اروپا پیش از پذیرش، دانشجویان را در انجمن های فراماسونری شست و شوی مغزی می دادند.

آیت الله نوری همدانی اظهار کرد: پس از تربیت غربی افراد در قالب روشنفکر اعتقاد خود را از دست داده و ارزش ها را به تمسخر گرفته و تبلیغ جدایی دین از سیاست می کردند؛ آن هم دینی که در تمام ابعاد نقشه راه ارایه می دهد.

او ادامه داد: این مسایل امروز هم ادامه دارد و حکومت های دست نشانده ابهت خود را در هم نشینی با سران غربی می بینند در حالی که آنها به دنبال اختلاف افکنی مذهبی، نژادی و قومی بین مسلمانان هستند که مثال بارز آن خلق مسلک های خرافی و ساختگی بهاییت و وهابیت است.

آیت الله همدانی همچنین گفت: امروز شاهدیم پول های نفت کشورهای عرب منطقه پای اختلاف ها هدر می رود؛ نمونه بارز آن سوریه است که عده ای قصد دارند با حذف سوریه مقاومت در برابر صهیونیسم و سلطه را کاهش دهند/س.


برچسب ها: اردبیل ، احیای ، عظمت ، اسلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.