اكثر شركت‌ها از نوعي از تبليغات استفاده مي‌كنند كه مشتريانشان بيشتر در مورد محصولاتشان بدانند در همین راستا برخی ساختمان‌ها به شکل محصولات عرضه‌شده‌شان طراحی و ساخته شده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، اين 10 شركت براي نشان دادن محصولاتي كه توليد مي كنند به بزرگترين ساختمان ها ارتقا يافتند. عامل جلب توجه با اين ساختارهاي معماري آشكار است. چه آن ها به شكل يك كفشهاي غول‌پيكر يا هات‌داگ‌هاي بزرگ باشند ، اين ساختمان‌هاي خلاقانه مردم كنجكاو را مثل زنبور به درون كندو مي كشاند.

1.  دونات، كاليفرنيای امريكا

زير آفتاب سوزان لا پونته، كاليفرنيا یکی از شگفت انگیز ترین نانوایی‌های جهان است.
اول رانندگي از درون يك قطعه شيريني فايبر گلاس 26 فوتي، سفارش از يك پنجره در مركزنانوايي و بعد رانندگي از درون دونات ديگر در طرف ديگر.



2. آناناس بزرگ، آفريقاي‌جنوبي



در روستايی كوچك در افريقاي جنوبي ساختماني جالب وجود دارد. اين‌جا مي توانيد بزرگترين آناناس جهان با ارتفاع 55 فوت را پيدا كنيد. اين ساختمان داراي 3 طبقه است و داراي يك سالن كنفرانس با 60 صندلي، یک فروشگاه فروش محصولات آناناس، یک موزه متعلق به مرکبات و يك عرشه 360 درجه‌ای است.اين ساختمان بين سالهاي 1990 تا1992 و با فولاد و بتن با پوست بیرونی فایبر گلاس ساخته شده است.


3. موزه توالت، كره جنوبي


اين بنا به عنوان يك خانه خصوصي در سال 2007توسط اولين رييس انجمن جهاني توالت ساخته شد. اين ساختمان 2 طبقه در شكل يك توالت غول پيكر ساخته شد و اكنون موزه توالت است. اين بنا در سوان كره جنوبي واقع شده و توسط دستشويي پاركي احاطه شده. اين موزه 4508 فوتي، توالت با مضمون آثار هنري، لگن بيمار بستري اروپايي و علائم توالت از سراسر جهان را به نمايش مي گذارد.



4. موزه چاي، چين


شهرستان مي‌تن در استان گوئیژو چین که به عنوان تولیدکننده اصلی چای سبز در منطقه شناخته شده است. بنابراین تعجب‌آور نیست که یک ساختمان در شکل یک قوری چای غول پیکر، به همراه فنجاني چای در کنار آن، به عنوان بزرگداشت به این صنعت ساخته شده است. در داخل شما یک موزه مشاهده مي‌كنيد كه به همه چیزدر ارتباط باچای اختصاص داده شده ، همچنین به عنوان یک هتل که گردشگران می‌توانند یک فنجان داغ بنوشند.این ساختمان با ارتفاع نزدیک به 245 متر، رکورد بزرگترین قوري در جهان را دارد .


5. كفش بزرگ، بيكرز فيلد، كاليفرنيای امريكا


اگر چه چندین جايگاه به شكل کفش در جهان وجود دارد ، بیکرزفیلد، کالیفرنیا ممکن است تنها شركتي را داشته باشد که در آن شما می توانید كفش‌های خود را در داخل یک کفش تعمیر كنيد. اين ساختمان در سال 1947 ساخته شده است و خانه تعميرات كفش است. بند اين كفش از يك طناب بلند 50 فوتي ساخته شده و اين ويژگي آن را منحصر به فرد مي كند.



6. دفتر توسعه شیلات ملی، هند


حتی گاهي سازمان‌های دولتی به معماری‌هاي جديد روي مي‌آورند. این ساختمان 4 طبقه ماهي در سال2012 به عنوان یک دفتر برای توسعه ملی شیلات در حیدرآباد، هند ساخته شد. در شکم این ماهي كار ا براي گسترش فناوری ماهيگيران هندي و آبزي‌پروري انجام مي‌شود. ورودی اين ساختمان در زير باله نقره‌اي است.


7. ساختمان تجهیزات و ماشین آلات‌سنگین، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا


آیا شما نیاز به خرید و یا اجاره یک قطعه از ماشین آلات سنگین برای تغيير شكل خانه و یا یک پروژه چشم انداز، داريد؟نمی تواند هیچ جایی بهتر از این ساختمان اداری به شکل بولدوزر در کالیفرنیا پيدا كرد. اين ساختمان متعلق به تجهیزات ايالات متحده، یک شرکت متخصص در ماشین‌آلات ساخت‌وساز، است. این ساختمان در سال1976 به شکل یک بولدزر بزرگ ساخته شده و داراي 2 طبقه و 66 فوت ارتفاع است.



8. کافی‌شاپ در اوکیناوا، ژاپن

آیا تا كنون برای شما نوشیدنی در این ساختمان بشکه‌ای شکل واقع در اوکیناوا، ژاپن ریخته اند؟ اين بنا شامل 4 طبقه است.


9. مرکز فروش آلات موسیقی، تنسی، آمریکا


گیتار بزرگ در بریستول، تنسی خود را به عنوان "تنها بناي گیتاری شکل جهان نشان مي‌دهد. این ساختمان همچنين موزه‌ای است که در آن مردم می توانند ابزار بر روی صفحه نمایش و یادگاری‌هایی از نوازندگان راببینند. سوراخ هاي گیتار پنجره‌های آن است.


10. ساختمان سوسيس، کلرادو، آمریکا


اين بنا به شكل يك هات‌داگ بزرگ با خردل و چاشني‌هاي خوشمزه است. این رستوران در بیلی، کلرادو غذاهاي چرب آمریکا را سرو می‌کند. اين بنا در سال 1966 ساخته شده و در اصل تا سال2006در دنور واقع شده بود ولي بعد به شهر بيلي منتقل شد. این مکان،  با صندلي‌هاي ساخته شده، درونش یک جاذبه توریستی معروف است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار