مرجع عالیقدر جهان تشیع، علم و ایمان را از عناصر اصلی پیشرفت و ترقی تمدن کشورهای اسلامی دانست و افزود: دانشجویان و فرهیختگان میهن اسلامی نباید از شکوه و عظمت تمدن صدر اسلام غفلت کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / آیت الله نوری همدانی از مراجع عالیقدر جهان اسلام در دیدار با نخبگان علمی و دانشگاهیان اردبیل بابیان اینکه اسلام عزیز برای پیشرفت و تعالی تمدن کشورها و ممالک اسلامی6 اصل حیاتی را متذکر شده است افزود: علم و ایمان به ترتیب اصل اول و دوم هستند چراکه بدون داشتن علم و ایمان هیچگونه پیشرفتی حاصل نمی شود.

وی استقرار حکومت اسلامی و در راس آن ولایت فقیه را به عنوان سومین عامل پیشرفت و ترقی تمدن از دیدگاه دین مبین اسلام دانست و گفت: اگر حکومت قوی نباشد به طور یقین یک کشور نمی تواند در جنبه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی پیشرفت کند که البته داشتن حکومت قوی نیز لازمه آن است که در راس آن ولی فقیه حکمرانی کند.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: بر اساس تاکیدات قرآن کریم وجود وحدت و همدلی در بین مسلمانان از دیگر اصول لازمه پیشرفت یک تمدن است چراکه هر کجا که نفاق باشد در آن وادی نمی تواند انتظار پیشرفت و ترقی را داشت.

این مرجع عالیقدر عالم تشییع ادامه داد: داشتن قدرت نظامی بالا و روحیه جهاد و شهادت در مقابله با تهدیدات دشمنان پنجمین اصل سفارش شده توسط دین مبین اسلام در هموار کردن راه پیشرفت تمدن یک کشور اسلامی است تا دشمنان خیال تجاوز به این مملکت اسلامی را نداشته باشند.

وی با بیان اینکه مقابله با استکبار و زیر پرچم کفر نرفتن اصل ششم برای پیشرفت یک کشور و تمدن اسلامی است، خاطر نشان کرد: دشمنان اسلام در طول تاریخ با از بین بردن این اصول ذکر شده، کشورهای اسلامی را ضعیف و وابسته خود کرده اند که احیای قدرت صدر اسلام نیازمند بازگشت به این اصول حیاتی است.

آیت الله نوری همدانی بر لزوم فراموش نکردن قدرت صدر اسلام توسط دانشجویان و فرهیختگان کشور تاکید کرد و گفت: با تلاش دشمنان اسلام امروز اکثریت سران کشورهای اسلامی افرادی دست نشانده و سست عنصر هستند که برای حفظ حکومت خود مجبورند به خواسته های استکبار جهانی تن دهند/س.

برچسب ها: اردبیل ، عناصر ، اصلی ، پیشرفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.