معاون هماهنگ كننده ستاد كل نيروهاي مسلح با اشاره به تأكيد فرمانده معظم كل قوا مبني بر آمادگي صد‌در‌صد نيروهاي مسلح گفت: رسيدن به آمادگي صد‌در‌صد مستلزم مؤلفه‌هايي است كه عمده آن در ذيل وظايف ذاتي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح است‌.

به گزارش حوزه دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومي وزارت دفاع، مراسم توديع و معارفه جانشين وزير دفاع با حضور امير سرلشكر حسني سعدی معاون هماهنگ كننده ستاد كل نيروهاي مسلح، سردار سرتيپ حسين دهقان وزير دفاع و پشتيباني  نيروهاي مسلح، امير سرتیپ دادرس معاون هماهنگ كننده ارتش، امير سرتيپ پورشاسب رئيس بازرسي ستاد كل نيروهاي مسلح‌، رئيس سازمان عقيدتي سياسي وزاررت دفاع و جمعي از معاونين و مديران وزارت دفاع برگزار شد.

معاون هماهنگ كننده ستاد كل نيروهاي مسلح در اين مراسم گفت: وزارت دفاع همانگونه كه از نامش پيدا‌ست ‌وظيفه پشتيباني از نيروهاي مسلح را بر‌عهده داشته و بحمد الله تاكنون توانسته وظيفه خود را به نحو احسن انجام دهد‌.

 امير سرلشگر حسني سعدي در همين زمينه با اشاره به تأكيد فرمانده معظم كل قوا مبني بر آمادگي صد‌در‌صد نيروهاي مسلح خاطرنشان كرد: رسيدن به آمادگي صد‌درصد مستلزم مؤلفه‌هايي است كه عمده آن در ذيل وظايف ذاتي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح است.

معاون هماهنگ كننده ستاد كل نيروهاي مسلح ‌‌با اشاره به ارتباط خوب وزارت دفاع با دانشگاه و مراكز صنعتي‌، بر توسعه اين روابط تأكيد كرد‌.

وي در پايان ضمن قدرداني از تلاش‌هاي سردار سرتيپ پاسدار مجيد بكايي در طول تصدي مسئوليت‌هاي مختلف در وزارت دفاع و به ويژه جانشيني وزير گفت : امير سرتيپ حاتمي يكي از بهترين مديران ستاد كل نيروهاي مسلح است و به سردار دهقان بابت چنين انتخاب شايسته‌اي ‌تبريك مي‌گويم.

‌سردار سرتيپ پاسدار مجيد بكايي جانشين سابق وزارت دفاع در سخنان كوتاهي ضمن تبريك به امير سرتيپ حاتمي و آرزوي مؤفقيت در مسئوليت جديد گفت‌: در نظام اسلامي جدا شدن از مسئوليت به معناي برداشتن بار از روي دوش بوده كه از اين جهت بايد شگرگزار خدا باشيم‌.

 مشاور وزير دفاع با اشاره به تأكيد مقام معظم رهبري مبني بر اينكه وزارت دفاع حساس‌ترين نقطه نظام است‌، افزود: ‌در حال حاضر تجهيزات نظامي روز به روز پيچيده‌تر مي‌شو‌د كه وظيفه وزارت دفاع ‌بسيار مهم و سخت است لذا  وزارت دفاع به سرمايه‌گذاري ‌‌فراتر از صنعت و فناوري نيازمند است‌.

جانشين سابق وزير دفاع در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تلاش‌ها و و رويكردهاي دفاعي دولت‌ها در سه دهه گذشته و نيز برنامه‌هاي سوم‌، چهارم و پنجم توسعه گفت‌: در تدوين سياست‌هاي كلي نظام كه به تأييد مقام معظم رهبري رسيده‌، بر موضوع توسعه فناوري در وزارت دفاع تأكيد شد كه اين مهم با پيگيري‌هاي صورت گرفته و حمايت ستاد كل در برنامه پنجم به صورت قانون درآمد كه حقيقتاً براي وزارت دفاع در حكم يك گنج است‌.

‌امير سرتيپ امير حاتمي جانشين وزير دفاع نيز در سخناني خدمت در نظام مقدس جمهوري اسلامي به عنوان تنها حكومت الهي بعد از پيامبران و حضرات معصومين(ع) را يك افتخار دانست و گفت : چه توفيقي بزرگتر از اين كه در اين نظام الهي ما لياقت سربازي پيدا كرده‌ايم و از خدا مي‌خواهيم كه  مرگ ما هم در همين راه شهادت في سبيل‌الله قرار دهد‌.

 وي  افزود‌: در همه دنيا نيروهاي مسلح به لحاظ اهميت در قله اول علم و فناوري قرار داشته كه اين مهم بحمد‌الله در وزارت دفاع در حال پيگيري است .

امير سرتيپ حاتمي ‌با بيان اينكه اين حركت علمي و شتابان ‌‌بايد منطبق با نيازهاي واقعي نيروهاي مسلح باشد‌، افزود‌: دستيابي به فناوري‌هاي نوين سبب انعطاف‌پذيري طرح‌هاي عملياتي و تحولات جديد صحنه رزم موجب مطالبات و خلق ايده‌هاي جديد خواهد شد كه انتهاي اين زنجيره پيشتازي وزارت دفاع را به دنبال خواهد داشت‌.

جانشين وزير دفاع در بخش ديگري از سخنان خود به شرايط منطقه پرداخت و گفت‌: در ميانه اين منطقه پُر‌تلاطم‌، جمهوري اسلامي ايران همانند جزيره‌اي آرام و امن است كه يك دليل آن تلاش و همت و اقتدار نيروهاي مسلح ‌است‌.

امير ‌حاتمي با بيان اينكه نيروي مسلحِ پويا نيازمند تجهيزات پويا هم هست، خاطرنشان كرد: ‌ وزارت دفاع با درك اين مهم توانسته تا حد زيادي به اين پويايي برسد‌.

‌‌حاتمي در پايان سخنان ‌‌از حمايت‌هاي بي‌شائبه فرماندهي فرمانده معظم كل قوا‌‌، نيروي انساني متخصص و متعهد‌، ‌‌‌به عنوان فرصت‌هاي پيش روي وزارت دفاع در جهت پيشرفت هاي روزافزون نام برد‌‌.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار