رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت : باید از تدریس غیر ضروری در مدارس، دانشگاه ها و حوزه های علمیه پرهیز کرد و زمینه شناخت واقعی و بیشتر از اسلام و واجبات را فراهم کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد، حجت الاسلام قرائتی در همایش نماز ، جهاد و شهادت همراه با ولایت افزود: این مایه تاسف است که امروز در آشنایی با اسلام عقب بمانیم و با پرداختن به مسائل جزئی و سطحی از واجبات فراموش کنیم.

وی با بیان این که شناخت دقیق و صحیحی از مسائل عادی دینی نداریم اما در مقابل در دانشگاه ها ، مدارس و حوزه های علمیه اطلاعات بیهوده تدریس می شود افزود: برنامه های ماهواره و اینترنت به درد نمی خورد و باید با صرفه جیی صحیح از امور به درستی استفاده کنیم.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر این که با برنامه ریزی صحیح و استفاده بهینه از زمان با بهره گیری از کتابهای مفید می توان به درجات شهدایی همچون باهنر ، چمران و رجایی برسیم خاطر نشان کرد: در این راستا هراقدامی كه موجب عزت اسلام و عصبانيت دشمن می شود باید با استفاده از توان علمي ، هنري ، دفاعي و صنعتي صورت پذیرد.

وی با اشاره به این که در 27 آیه از آیات قرآن به خواندن نماز به همراه پرداخت زکات تاکید شده تصریح کرد: اهمیت زکات آنقدر زیاد است که در آیات قرآن آمده که نماز بدون زکات قبول نیست.

قرائتي با بيان اينكه هم اكنون در اين مشكلات مي توانيم به درستي از عاشورا درس گرفته و استفاده كنيم گفت: امام حسين(ع) در كربلا محاصره نظامي، تبليغاتي ، اقتصادي داشت و سر جلو هيچ كس فرود نياورد و اين مسئله امام حسين كه از كودكي تا مرگ همراه ماست بايد مسئله زمان حالمان باشدس. /

برچسب ها: پرهیز ، غیرضروری ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.