روابط عمومي سازمان بازرسي كل كشور درباره خبر «پتروشيمي ايلام در آستانه افتتاح/ خبري از رسيدگي به پرونده اختلاس نيست» كه در تاريخ (7آبان ماه) در یکی از خبرگزاری‌ها منتشر شده توضيحاتي ارائه داد.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، روابط عمومي سازمان بازرسي كل كشور درباره خبر «پتروشيمي ايلام در آستانه افتتاح/ خبري از رسيدگي به پرونده اختلاس نيست» كه در تاريخ (7آبان ماه) در یکی از خبرگزاری‌ها منتشر شد توضيحاتي داده كه در ادامه مي‌آيد.

با توجه با اينكه در بخش‌هايي از اين خبر به تعلل سازمان بازرسي كل كشور درباره اين موضوع اشاره شده، توضيحات ذيل ارايه مي‌گردد.

«در ارتباط با سوءجريانات مالي در شركت پتروشيمي ايلام نتايج بررسي­‌هاي سازمان بازرسي كل كشور طي 5 فقره گزارش در سال‌هاي 89 الي 90 به دادسراي امور اقتصادي و همچنين هيأت رسيدگي به تخلفات اداري شركت ملي صنايع پتروشيمي ارسال شده و كليه همكاري‌هاي لازم با مراجع مذكور جهت تبيين ابعاد موضوع از سوي اين سازمان به عمل آمده است.

گزارش‌هاي موصوف در مجموع شامل دو محور ذيل مي‌باشد:

ابتدا روابط مالي مدير عامل وقت شركت پتروشيمي ايلام و پيمانكاران طرف قرارداد آن شركت، مورد بررسي قرار گرفت كه در نهايت ملاحظه گرديد مدير عامل وقت شركت پتروشيمي ايلام بالغ بر 000/000/215/5 ريال از پيمانكاران طرف قرارداد اخذ و در جهت منافع خويش هزينه کرده است.

با عنايت به اينكه مشاراليه وجوهي را از پيمانكاران طرف قرارداد به صورت نامشروع اخذ نموده، لذا بررسي برخي قراردادهاي منعقده با پيمانكاران( پرداخت كننده وجه به مدير عامل مذكور) در دستوركار قرارگرفت و با بررسي نحوه اجراي قرارداد و الحاقيه‌هاي 1 و 2 در خصوص عمليات خاكي مجتمع پتروشيمي ايلام ملاحظه گرديد بالغ بر 000/000/401/15 ريال(حدود 50 درصد مبالغ پرداخت شده) به ­صورت غيرقانوني و بيش از كار انجام شده، به شركت پيمانكاري ذيربط پرداخت شده است.

يادآور مي‌شود؛ سازمان بازرسي كل كشور طي مكاتبات متعدد مراتب فوق الذكر را پيگيري کرده و منتظر اقدامات دادسراي امور اقتصادي و همچنين هيأت رسيدگي به تخلفات اداري شركت ملي صنايع پتروشيمي مي‌باشد.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار