مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی با حضور در بوستان ولایت، محل برگزاری یازدهمین نمایشگاه عطر سیب از بخش های مختلف این نمایشگاه بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، رضا خوراکیان با اشاره به ارائه تسهیلات به هیات های مذهبی در محل برگزاری یازدهمین نمایشگاه عطر سیب گفت : به نظر من کمک برای دریافت ارزاق اگرچه در ذات خود ثمره فرهنگی هم  دارد. همین مجالس اطعام امام حسین (ع) هم تاکنون ثمرات فرهنگی داشته است. البته هنوز جای کار بیشتری دارد، اما در همین حد هم، پایان نامه ها و پژوهش هایی که با این موضوع
تهیه می شود اتفاقات مثبتی هستند. کمک کردن به هیات ها هیچ اشکالی ندارد، البته مهم این است که این فعالیت ها اولویت اول ما نباشند. ضمن اینکه در فعالیت هایی که مردم خودشان به طور طبیعی انجام می دهند باید دقت کنیم که جایگزین مردم نشویم.

رضا خوراکیان با اشاره به نتایج فرهنگی که از برگزاری این نمایشگاه حاصل می شود  گفت : قطعا این نمایشگاه می تواند ارتقای محتوایی هیات ها و جلسات مذهبی را به دنبال داشته باشد. ضمن اینکه برگزاری چنین نمایشگاه هایی در تولید محصولات فرهنگی هنری هم موثر است. طبیعتا توجه به تولید محصولات فرهنگی و اقداماتی از این دست، کاری نیست که هر هیاتی به طور جداگانه انجام دهد. به همین دلیل لازم است برای این هدف انرژی بیشتری گذاشته شود. ضمن اینکه بهتر است فعالیت های فرهنگی از مدت ها قبل از آغاز ماه محرم آغاز شود تا به نتیجه مطلوب برسد.
 
خوراکیان ابراز کرد: نمایشگاه می تواند زمینه رسیدن به اهداف فرهنگی را فراهم کند. یعنی هم زمینه تولید انتشار و انتخاب آثار مرتبط با ماه محرم را فراهم می کند هم ارتقای محتوایی را به دنبال دارد.
 
او با اشاره به بخش هایی که می تواند در دوره بعدی برگزاری نمایشگاه به برنامه ها اضافه شود اظهار کرد : « فکر می کنم ارائه مدل های برپایی هیات های مذهبی و ایجاد رقابت بین آن ها می تواند یکی از بخش های نمایشگاه باشد که در سال های بعد به برنامه های نمایشگاه اضافه شود. ایجاد رقابت بین خود هیات ها پیشنهادی است که برای دوره های بعدی برگزاری نمایشگاه
دارم. می توان گزینه های مختلفی را در برگزاری مراسم های عزاداری هیات ها در نظر گرفت و خود هیات ها به یکدیگر امتیاز دهند.
 
مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی با اشاره به مواردی که هیات ها در بازدید از نمایشگاه عنوان می کنند ابراز کرد : آن چه که می بینیم شور و علاقه و رضایت هیات های مذهبی از برگزاری این نمایشگاه بوده است. مراجعه کنندگان هم از نظم برگزاری نمایشگاه نسبت به سال های گذشته ابراز رضایت کردند. اما به هر حال جای کار بیشتری وجود دارد.
 
 
وي خاطرنشان كرد: نیاز است که در شهرهای دیگر هم چنین نمایشگاه هایی داشته باشیم ، بسیار خوب است که همزمان با برگزاری این نمایشگاه از مراکز فرهنگی، سازمان تبلیغات استان ها و هیات های مذهبی شهرهای مختلف دعوت شود که با حضور در این نمایشگاه با فعالیت هایی که صورت گرفته آشنا شوند و بتوانند مشابه این نمایشگاه را در نقاط مختلف کشور برپا کنند./ف
برچسب ها: نمایشگاه ، هیات ، مذهبی ، ارتقا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار