دفتر رياست جمهوري تونس يکشنبه اعلام کرد وضع فوق العاده اي که از زمان انقلاب ژانويه 2011 برقرار شده است ، با توجه به اوضاع کنوني تا ژوئن 2014 تمديد شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ، شبکه تلويزيوني الميادين لحظاتي پيش در خبري فوري اعلام کرد وضعيت اضطراري در تونس به مدت 8 ماه ديگر يعني تا ماه ژوئن سال 2014 تمديد شد.
دفتر رياست جمهوري تونس هيچ توضيح بيشتري در اين خصوص نداد اما باتوجه به تشديد تنش ها وضع فوق العاده که اختيارات گسترده اي به پليس و ارتش مي دهد تا هشت ماه ديگر تمديد شد.
 اين درحالي است که  وضع فوق العاده در تونس از يک سال و نيم با دوره هاي زماني يک يا سه ماهه تمديد مي شد.
تونس از زمان انقلاب سال 2011 با تقويت گروه هاي افراطي مواجه است اما اين حملات در هفته هاي اخير تشديد شده است .
براي نخستين بار از زمان قيامي که به سرنگوني زين العابدين بن علي منجر شد ، دو مرکز گردشگري چهارشنبه هدف حملات قرار گرفت.
در يکي از اين مراکز ، حمله انتحاري به وقوع پيوست که به کشته يا زخمي شدن کسي به جز فرد مهاجم منجر نشد و نقشه براي حمله دوم نيز به موقع کشف وخنثي شد.
 فقط در طول ماه اکتبر ، نه ژاندارم و نيروي پليس در درگيري ها کشته شدند.
هرچند هيچ شخص يا گروهي مسئوليت اين حملات را برعهده نگرفته است ، دولت اين حملات را به گروه هاي مرتبط با تکفيري هاي انصارالشريعه نسبت مي دهد.اين جنبش به ارتباطاتي با القاعده متهم است .
مخالفان دولت تونس اسلامگرايان النهضه حاکم بر اين کشور را به اهمال کاري در برابر تشديد اين خشونت ها متهم مي کنند و اين درحالي است که دولت اطمينان مي دهد با تروريسم در حال جنگ است و اين جنگ خساراتي دارد.
برچسب ها: بین الملل ، تونس ، تمدید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار