مشاور رسانه اي نوري المالکي نخست وزير عراق در مصاحبه با پايگاه خبري المانيتور گفت: عراق و ايران مي توانند نقش اساسي و بسيار مهمي براي حل بحران سوريه ايفا کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري نهرين، "علي الموسوي" اعلام کرد  عراق با توجه به رابطه خوبي که با کشورهاي غربي و نيز با جمهوري اسلامي ايران دارد، مي تواند نقش  مهمي در پايان دادن به بحران سوريه ايفا کند.
 
مشاور رسانه اي نخست وزير عراق تصريح کرد عراق از جمله کشورهاي بي طرف در بحران سوريه است و در مناقشه داخلي اين کشور هم دخالتي نداشته است.

علي موسوي که نوري المالکي را در سفر به آمريکا همراهي مي کرد، گفت: نبايد پيش شرط هايي براي ايران و هر کشور و طرف ديگري که مي توانند نقش مهمي در کمک به برگزاري کنفرانس ژنو 2 با هدف حل بحران سوريه ايفا کنند ،‌ وضع کنيم.

مسئول عراقي گفت اگر واقعا مي خواهيم مشکل سوريه حل شود بايد از دوستان و کشورهايي که مي توانند  در حل اين مشکل مشارکت داشته باشند ، کمک بگيريم  و ايران از جمله کشورهايي است که مي تواند  نقش مهم و سازنده اي در حل بحران سوريه  ايفا کند .

 وي خاطر نشان کرد اگر ايران ، عربستان سعودي ، ترکيه و عراق را در معادله  حل مشکل سوريه حضور نداشته باشند بي ترديد امکان دستيابي به راه حلي براي برون رفت از بحران فعلي سوريه بدون شرکت بازيگران اصلي منطقه امري ناممکن است .

علي موسوي در ادامه تاکيد کرد همه طرف هاي شرکت کننده در کنفرانس ژنو  بايد به مفاد آن پايبند باشند و اگر بر اساس آن عمل نکنند بايد بهاي سنگين آن را بپردازند .

 وي خاطر نشان کرد دولت آمريکا  به خوبي مي داند که بحران داخلي سوريه پيامدهاي  ناخوشايندي براي عراق به همراه داشته است .

انتهاي پيام/
برچسب ها: موسوی ، مالکی ، عراق ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار