دبیر اجرایی اتاق بازرگانی استان اردبیل گفت:حضور بازرگانان استان اردبیل در بازارهای عراق و افغانستان و رشد صادرات به این کشورها مایه سرور است.

حسین وثوقی ایرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: ما شاهد صادرات محصولات متنوع و صدور دستگاه‌ها و خط تولید کارخانجات لبنی به رغم مشکلات تحریم و برخی سوء تدبیرها در گذشته در محدود‌سازی وزارت خارجه بودیم که در حقیقت به تقویت پایه‌‌های صادرات استان اردبیل کمک شد.

وی از صادرات به عنوان ترزیق خون در رگ‌های اقتصاد کشور یاد کرد و گفت: توقف یک لحظه‌ای آن سکته‌ای جبران‌ناپذیر بر پیکره کشور وارد می‌کند.

دبیر اجرایی‌اتاق‌بازرگانی استان اردبیل تصریح کرد: صحبت کردن از صادرات از کشورهای نفتی و متکی بر فروش سرمایه‌ای همچون ایران همیشه از مباحث لوکس و آکادمیک محسوب می‌شود.

وثوقی ایرانی ادامه داد: دولتمردان و سیاست‌مردان صادرات را نه اصل تجارت که ویترین و کارهای تجملی می‌پندارند و همین امر سبب می‌شود که بسیاری از حرفه‌ها و مشاغل کشور نفتی ایران که زمانی منشا درآمد ارز برای کشور محسوب می‌شدند به سطح کسب و کار محلی تنزل یافتند و عطای بازارهای بین‌المللی را به لقای آن بخشیدند.

این فعال اقتصادی ابراز داشت: واقعیت این است که با توجه به قابلیت‌های این استان در صادرات و مزیت‌های مطلقی همچون مرز مشترک، کالای ارزان قیمت، استعداد و سابقه تجاری اهالی استان اردبیل سهم ما از صادرات کل کشور در شأن توانایی‌های استان اردبیل نیست.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان تولید صنعتی استان اردبیل در ادامه بیان داشت: امیدواریم تشکل‌های صادراتی با همراهی اتاق و اتحادیه صادرکنندگان تولیدات صنعتی استان اردبیل بتوانند با تدبیر و در فضایی پر از امید راه‌های رونق تجارت و بازرگانی را در استان اردبیل هموار کنند  ش ک.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.