تبيين و ترويج سبك زندگي ايراني و بررسي مراسم‌هاي عزاداري در فرهنگ مردم ايران به ترتيب از راديو معارف و فرهنگ در ماه محرم و صفر روي آنتن مي‌رود.

به گزارش خبرنگار خیمه گاه باشگاه خبرنگاران ؛ نشست تشريح برنامه‌هاي ماه محرم و صفر، صبح امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمين محمد لطفي نياسر برگزار شد.

در اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين محمد لطفي نياسر، مدير شبكه راديويي معارف با اشاره به مكتب عاشورا و رويكردهاي مهم شبكه‌هاي راديويي گفت: هنوز هم بشريت، چشمه درسهاي مكتب عاشورا است مكتبي كه الفباي آن فداكاري، جانبازي و خدامحوري است.

وي ادامه داد: از رويكردهاي مهم راديو تعميق بينش الهي و احياي فرهنگ عاشورا است بدون شك احياي فرهنگ عاشورا در رسانه نيازمند برنامه ريزي دقيق، هدفمند و كارشناسانه بوده كه براي تحقق آن شبكه هاي ماهواره اي از چند ماه قبل اقدام به طراحي و برنامه ريزي ويژه ماه محرم نموده و با شناخت از ظرفيت هر شبكه و قالب هاي متنوع پيام رساني در ماه محرم پخش خواهند شد.

"حجت الاسلام والمسلمين لطفي نياسر" تصريح كرد: شبكه هاي راديويي معاونت صدا در برنامه ريزي ها 292 عنوان برنامه تعداد 2 هزار و 265 برنامه و توليد و پخش 79 هزار و 398 دقيقه (1324 ساعت) برنامه را پيش بيني نموده‌اند.


وي افزود: در جهت گيري موضوعي و رويكرد برنامه‌ها، شبكه‌هاي راديويي كوشيدند تا با نگاه نو، خلاقانه و با دستمايه قراردادن موضوعات ارزشمند، اثرگذار و برخوردار از پشتوانه تحقيقي و مورد نياز جامعه، برنامه‌هاي جذاب و شنيدني را تهيه و به مخاطبان عرضه نمايند و از نكات قابل توجه در برنامه‌ ريزي ويژه ماه محرم و صفر، تنظيم دقيق اهداف و رويكردها، موضوعات اصلي و فرعي برنامه‌ها در قالب جداول منظم به تفكيك عناوين موضوعات، اهداف و ميزان درصد پرداخت به اين مناسبت مي‌باشد كه در نوع خود كم نظير است. كه به عنوان نقشه راه در اختيار گروه‌هاي برنامه‌ ساز شبكه‌ها قرار مي‌گيرد. 

اميد است مجموعه اقدامات صورت گرفته كه حاصل صرف ساعت‌ها وقت كارشناسان و مديران شبكه‌ها و حوزه ستادي است بتواند فصلي نوين در پرداختن به مناسبت‌هاي مذهبي، بويژه احياء فرهنگ عاشورايي گشوده و حوزه معاونت صدا را در پيمودن هرچه بهتر و شايسته‌تر راه ياري نمايد.

حجت الاسلام و المسلمين لطفي نياسر با اشاره به رويكرد اصلي شبكه‌هاي راديويي تصريح كرد:  شبكه راديويي معارف با تبيين و ترويج سبك زندگي اسلامي ايراني با تاسي از فرهنگ عاشورا،شبكه راديويي ايران با تبيين امر به معروف و نهي از منكر به عنوان هدف سيدالشهداء در قيام عاشورا، و شبكه راديويي فرهنگ با بررسي مراسم‌هاي عزاداري در فرهنگ مردم ايران و تشريح چگونگي حفظ آن در جهت حفظ ارزش‌هاي عاشورا در خدمت مخاطبان خواهند بود. 

وي ادامه داد: شبكه راديويي تهران با بررسي شيوه‌هاي صحيح اقامه عزاداري به همراه معرفي آيين‌هاي سوگواري شهرستان‌هاي تابعه استان تهران، شبكه راديويي جوان با بيان شيوه‌هاي زندگي سالم و نگرش‌ها و رفتارهاي صحيح جوانان با الگوگيري از فرهنگ عاشورا،شبكه راديويي قرآن با تبيين و تشريح جلوه‌هاي عرفاني عاشورا به بهره گيري از آيات قرآن و شبكه راديويي فصلي با تبيين و ترويج فرهنگ جهاد با بررسي ابعاد گوناگون قيام كربلا در ايام محرم برنامه‌هاي خود را با اين محور روي آنتن مي‌برند. 

حجت الاسلام و المسلمين لطفي نياسر تصريح كرد: شبكه راديويي كتاب با معرفي و بررسي آثار مكتوب در رابطه با واقعه تاريخ ساز كربلا شبكه راديويي دانش با ارتقاء شناخت عمومي در سيره امام حسين (ع) و تاثير فرهنگ عاشورايي در مبارزه با انحرافات جامعه شبكه راديويي اقتصاد با بررسي چگونگي تحقق عدالت اجتماعي در پرتو نهضت عاشورا و شبكه راديويي ورزش با بررسي اثرات و راهبرد‌هاي امر به معروف و نهي از منكر در تعالي جامعه ورزش برنامه‌هاي خود را روي آنتن مي برد.

رئيس شبكه راديويي معارف افزود: شبكه راديويي نوا با پخش همخواني، مرثيه ، ابتهال و مقتل خواني و ايجاد فضايي محزون به مناسبت ايام عزاداري امام حسين (ع).  شبكه راديويي گفتگو با تبيين چگونگي شكل گيري واقعه عاشورا و ريشه يابي دلايل اين رخداد عظيم، شبكه راديويي سلامت با نقش ترويج فرهنگ عاشورا در كاهش آسيب‌هاي اجتماعي، شبكه راديويي پيام با اطلاع رساني از برنامه‌هاي عزاداري و سوگواري‌ها در سراسر كشور در خدمت مخاطبان خواهند بود. 

وي افزود: شبكه راديويي صداي آشنا با ترويج فرهنگ عاشورايي و بررسي ارتباط ايرانيان مهاجر با فرهنگ حسيني، شبكه راديويي نمايش با معرفي واقعه عظيم عاشورا و بررسي ابعاد گوناگون آن در قالب نمايش برنامه‌هاي خود را تقديم مخاطبان مي‌كنند. 
 
برچسب ها: عاشورا ، سبک ، زندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار