فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: اولین دوره آموزشی مصوب نحوه بکارگیری سلاح بیهوشی با حضور 40 نفر از محیط بانان و کارشناسان برگزار شد.

 
میران زاده درگفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: این دوره به عنوان اولین دوره آموزشی به مدت دو روز به صورت تئوری و عملی با حضور 40 نفر از محیط بانان و کارشناسان آغاز شده است این در حالی است که قبلا دو یا سه نفر از پرسنل اداره کل به صورت ابتدایی طریقه استفاده از سلاح بیهوشی را می دانستند.
 
وی هدف از این دوره را آمادگی محیط بانان در قبال حوادث عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط کاری محیط بانان و مواجهه با حیات وحش طی این دوره محیط بانان و کارشناسان استان تهران آموزش می بینند تا در صورت مزاحمت از ناحیه حیات وحش و در راستای حفاظت از ماموران یگان و همچنین حفظ  و نگهداری حیوان و بازگشت دوباره آن به زیست گاه اصلی اش آموزش ببينند.  
 
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران اذعان داشت: در این دوره از اساتید دام پزشک آقایان دکتر معماریان و مرعشی برای آموزش محیط بانان و کارشناسان استفاده شده و پس از اتمام این دوره  و در دوره های بعدی سایر محیط بانان و کارشناسان استان تحت آموزش قرار خواهندگرفت.  
 
میران زاده در پایان خاطر نشان کرد: درحال حاضر 6 قبضه سلاح بیهوشی در اختیار استان است که پس از اتمام دوره آموزشی در اختیار مدیران هر بخش قرار خواهد گرفت تا در مواقع لزوم از آن استفاده کنند.




انتهاي پيام/
برچسب ها: سلاح ، آموزش ، بیهوشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار