عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بازنشستگان کشور، اقشاری که به حق دِین خود را طی سال‌های گذشته به جامعه و نظام ادا کردند و حالا که دیگر توان کار ندارند، زندگی آنان به سختی می‌گذرد و مجبورند با سیلی صورت خود را سرخ نگهدارند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ مجید منصوری بیدکانی نماینده مردم لنجان در جلسه علنی امروز (یکشنبه 12 آبان ماه) با اشاره به گرامیداشت 13 آبان سالروز مبارزه با استکبار جهانی اظهار داشت: ملت ایران با اقدام به موقع خود استقامت خویش را در مقابل رفتارهای زورمندانه نشان داده و بیان خواهد کرد که آنچه در DNA ایرانی‌ها وجود دارد، مقاومت در برابر هرگونه قلدری، زورگویی است و در مقابل هیمنه دروغین جباران مدرن از سپر آهنین ژن غیرت و مجاهدت به خود برخوردار است.

وی افزود: 13آبان امسال که مصادف با ایام محرم حسینی است، زیبنده است که فریاد ظلم ستیزی سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از هنجره عاشوراییان در مبارزه با استبداد و استکبار با فریاد "مرگ بر آمریکا" به گوش عالمیان برسد.

نماینده مردم لنجان در مجلس تصریح کرد: امروزه فرامین معظم رهبری در خدمت صادقانه و بی‌منت مردم و رونق تولید کشور و ساماندهی وضعیت معیشت مردم و جلوگیری از گرانی و بیکاری، همکاری، تعامل و برادری قوای سه گانه در چارچوب وظایف قانونی خویش و بهره گرفتن از خرد جمعی تحت برنامه‌ریزی و توسعه و آرامش سیاسی و پرهیز از کشاندن اختلاف نظر در مسیر التهاب سیاسی و عمومی بر همگان مبرهن است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: مجلس تلاش می‌کند با پرهیز از مجادلات کم بهره همت خود را مصروف حل مشکلات کشور کند و در این راه منافع ملت اقتضا دارد با کسی مسامحه نخواهدکرد، همه مسئولان در چارچوب وظایف و اختیارات قانونی در رفع نیازهای ملت به مجلس پاسخگو باشند.

منصوری با اشاره به مشکلات بازنشستگان تاکید کرد: بازنشستگان کشور اقشاری که به حق دین خود را طی سال‌های گذشته به جامعه و نظام ادا کردند و حالا که دیگر توان کار ندارند، زندگی آنان به سختی می‌گذرد و با توجه به تاخیر در پرداخت سه ماهه در حقوق حقه خود مجبورند که با سیلی صورت خود را سرخ نگهدارند، دولت محترم آیا بازنشستگان حق ندارند مانند دیگران زندگی کنند؟

نماینده مردم لیجان با توجه به مشکلات ایثارگران و جانبازان اظهار داشت: با توجه به اینکه ایثارگران و جانبازان رهبران این نهضت هستند، امیدوارم رسیدگی به امور ایثارگران نمایشی نباشد و خدمت رسانی به این قشر واقعی و برای رضایت خدا باشد. مجلس نیز از حقوق ایثارگران دفاع خواهد کرد.

منصوری افزود: بیکاری جوانان کشور ما دل همه نمایندگان ملت را به درد آورده و دولت به عنوان مسئول ایجاد اشتغال در کشور باید برنامه مدون و عملی برای اجرای اشتغال و رفع بیکاری در کشور داشته باشد.

وی ادامه داد: افزایش ظرفیت مقاطع تحصیلی تکمیلی در ورود به بازار کار و افزایش سن جوانان همراه با بخشنامه‌هایی که حداکثر سن استخدام را زیر 30 سال تعیین کرده اند و غیر قانونی بودن استخدام با مدارک تحصیلی بالاتر و انعقاد قرارداد کارگران شرکتی و پیمانی در مقاطع یک ماهه و سه ماهه و عدم تعیین تکلیف کارکنان قرارداد معین از جمله معضلات بخشنامه‌های استخدامی است که در حق جوانان جویای کار اجحاف شده است. امیدوارم در جهت اصلاح و ابلاغ این مهم در دستور کار وزارت کار و معاونت رئیس جمهور قرار بگیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به تحکیم بنیاد خانواده، بیان کرد: در گذشته وقتی پسری به خواستگاری می‌رفت، سوال خانواده این بود که آقای داماد چه مدرک تحصیلی دارد، اکنون سوالی که از او می شود این است که آیا داماد شغلی دارد؟، لذا در جهت تحکیم بنیاد خانواده و سنت حسنه ازدواج یک بار و برای همیشه شعارها را کنار گذاشته و اقدام عملی جهت ازدواج جوانان فراهم کنیم و در جهت افزایش رشد جمعیت و سلامت نسل آینده مشوق‌های مختلفی که تصویب شده، اجرایی شود.

نماینده مردم لنجان با اشاره به مشکلات پرستاران در کشور اظهار داشت: یکی از علل تصویب ارتقای بهره وری پرستاران، تقلیل ساعت کاری آنها بوده که متاسفانه به جای کاهش ساعت کاری آنها اضافه کاری پرداخت می‌گردد، لذا از وزیر بهداشت می‌خواهیم با رعایت استانداردها اقدام به تربیت و استخدام پرستاران کند.

منصوری با اشاره به مسکن مهر اضافه کرد: عدم اجرای تاسیسات زیربنایی و روبنایی و تعدیل در پرداخت تسهیلات به تعاونی‌ها و عدم اجرای تعهدات وزیر نیرو در خصوص برق، آب و فاضلاب و آماده نبودن اصل واحدهای ساخته شده و افزایش قیمت‌های ساخت و از همه مهمتر دریافت مالیات بر ارزش افزوده بردوش خریداران مسکن مهر سنگینی می‌کند.

نماینده مردم لنجان در پایان به مشکلات حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و از مسئولان تقاضای پیگیری این مشکلات را کرد.


انتهای پیام/

 

برچسب ها: صنایع ، معادن ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار