كارشناسان شهرسازي سازمان نظام مهندسي ساختمان آذربايجان غربي در تهيه و تدوين طرح هاي تفصيلي شهري بايد مشاركت جدي داشته باشند.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران، قائم مقام وزير و مديركل راه و شهرسازي استان در همايش بزرگداشت روز جهاني «شهرساز» اظهار كرد: يكي از مسائل مهم در امر شهرسازي تعيين محدوده شهري و حفظ حريم شهري است كه شهرسازان بايد نظرات و پيشنهادات خود را در اين خصوص قبل از تصويب نهايي طرح هاي تفصيلي انعكاس دهند.

خليل محبت خواه با تاكيد بر لزوم تعامل بين رشته هاي هفت گانه نظام مهندسي ساختمان در امر شهرسازي گفت: براي بافتن تار و پود يك شهر ايده آل لازم است از تمام ايده ها و نظرات كارشناسان، نخبگان و اساتيد در حوزه شهرسازي بهره جست.

وي با بيان اينكه از ابتكارات و نوآوري هاي شهرسازي استقبال مي كنيم، ادامه داد: اگر قوانين شهرسازي همتراز با نياز و خواسته هاي مردم باشد، نابهنجاري هاي ساخت و ساز شهري به حداقل مي رسد.

مدير كل راه و شهرسازي آذربايجان غربي در بخش ديگري از سخنانش بر احياي بافت هاي فرسوده شهري تاكيد كرد وگفت: سه هزار هكتار بافت فرسوده شهري در استان شناسايي شده است كه براي نوسازي اين مناطق نيازمند نگاه ويژه صاحب نظران حوزه شهرسازي هستيم.

در ادامه اين همايش، معاون امور عمراني استاندار به همراه جمعي از اساتيد و مديران شهري، از دانشجويان نمونه شهرسازي دانشكده هنر دانشگاه اروميه تجليل كردند.

گفتني است همزمان با روز جهاني شهرساز؛ همايش بزرگداشت شهرساز به همت دانشكده هنر دانشگاه اروميه و مشاركت سازمان نظام مهندسي ساختمان استان با شعار "تغيير گفتمان شهرسازي از دولت محوري به شهروند مداري" برگزار شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مشارکت ، طرح ، تفضیلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار