فرماندار شهرستان ملكان گفت: در نيمه نخست امسال بيش از ۱۲ هزار تن كشمش به ارزش ۶۰۰ ميليارد ريال از اين شهرستان به خارج از كشور صادر شده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، شيرين زاده در گفتگو با خبرنگاران گفت: اين مقدار كشمش پس از فرآوري و بسته بندي به امارات، كويت، قطر، آلمان، روماني، بلغارستان، آذربايجان، ارمنستان، اوكراين و روسيه صادر شده است.

وي در ادامه اظهاركرد: ملكان مقام نخست توليد كشمش استان و سوم كشور را به خود اختصاص داده و هفت درصد كشمش كشور در اين شهرستان توليد مي شود.

شيرين زاده با بيان اين صادرات اعلام شده فقط مختص به هفت كارخانه سبزه پاكني ملكان است، افزود: در صورت محاسبه دقيق صادرات كشمش ملكان، اين ميزان از مرز ۷۰ هزارتن فراتر مي رود.

وي با تاكيد بر حمايت دولت از سرمايه گذاري بخش خصوصي در زمينه احداث واحدهاي فراوري كشمش گفت: شهرك صنعتي يك و دو ملكان با شرايط ويژه و تسهيلات، آماده جذب سرمايه گذار است.

فرماندار شهرستان ملكان با اشاره به رقابت شديد كشورهاي توليد كننده كشمش خواستار توجه بيشتر به نوع بسته بندي محصولات و رعايت استانداردهاي بين المللي از طرف كارخانه هاي سبزه پاك كني شد./س

 

برچسب ها: صدور ، کشمش ، ملکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.