نماینده مقیم سازمان ملل در ایران امضای سند همکاري را یک کار سمبولیک دانست و گفت: هدف این است که همکاری ها را گسترش دهیم چرا که کار مهمی را که به دنبال آن هستیم حفظ یک گونه بسیار ارزشمند است.

  به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ گری لویی در مراسم امضای سند فاز دوم پروژه حفاظت از یوز آسیایی گفت: پروژه ای که مشترکا انجام می دهیم ما را به سمنان ، یزد و خراسان شمالی خواهد برد و هدف این است که این گونه را با در نظر گرفتن تهدیدهای مستقیم و غیر مستقیم حفظ کنیم.  
 
گری لویی این پروژه را در سه محور تعریف کرد و گفت: در هدف اول باید اطلاعات بیشتری  از نوع و ماهیت این تهدیدها جمع آوری کنیم.  
 
در قدم دوم از 110 محیط بانی که عرصه 6 میلیون هکتاری را در شرایط سخت حفاظت می کنند حمایت کنیم و در گام سوم امیدوارم بتوانیم به نحو احسن به مردم بقبولانیم که این مناطق باید حفظ شود.  
 
نماینده مقیم سازمان ملل در ایران با اشاره به همکاری خوب ایران و سازمان ملل گفت: ارتباطی که بین ایران و سازمان ملل است ارتباط خوبی است نه تنها برای یوز بلکه در همه زمینه ها یک همکاری نزدیک است.  
 
وی ادامه داد: همچنین دولت ایران اعتبار خوبی به این پروژه اختصاص داده و به ازای هر یک دلار سازمان ملل 5 دلار برای این امر اختصاص داده است.  
 
گری لویی با بیان این مطلب که نقش جوامع محلی در پایداری آتی این پروژه بسیار مهم است خاطر نشان کرد: ارزیابی نهایی که در انتهای فاز یک در سال 2008 انجام شد یکی از نتایج این بود که این پروژه نقش بزرگی در جلوگیری از انقراض این گونه داشته است.
انتهاي پيام/
برچسب ها: تهدید ، یوز ، خراسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار