در حالي که دولت ترکيه به علت شرايط به وجود آمده مجبور شده است در موضع خود در قبال سوريه از خود نرمش نشان دهد يکي از افراد دستگير شده اعتراف کرد تروريستها به درخواست افسران ترک، تجهيزات کارگاهها را در مناطق صنعتي شهر حلب سرقت و به ترکيه منتقل کرده اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ شبکه تلويزيوني سوريه با اعلام اين مطلب افزود گامهاي برداشته شده براي برگزاري "کنفرانس ژنو دو" در خصوص سوريه شتاب گرفته است و دولت رجب طيب اردوغان در راستاي تسليم شدن به تصميم بين المللي از رفتارهاي خصمانه‌ اش کاسته و ربوده شدگان لبناني را آزاد و محموله تسليحاتي يک فروند کشتي را پيش از قاچاق به سوريه مصادره کرده است که به نظر مي رسد اين تغيير علاوه بر سياستهاي ترکيه سياستمداران ترک را نيز شامل خواهد شد.

احمد داود اوغلو وزير خارجه ترکيه در ديدار با همتاي ايراني اش از افزايش خشونت طائفه‌اي در سوريه ابراز نگراني کرد. اين سخنان داود اوغلو دروغ است زيرا عملکرد 31 ماهه ترکيه عليه سوريه خلاف گفته وي را ثابت مي‌کند.

ترکيه از تروريستها در عراق نيز حمايت کرده و به آنها توصيه کرده است ارتش آزاد عراق شبيه به ارتش آزاد سوريه تأسيس کنند.

ويسي سامي کنّو از تروريستهاي دستگير شده گفت:« مأموريت شوراي سياسي ( مخالفان ) ديدار با حامياني مانند سعوديها ، ترکها ، کشورهاي عرب خليج فارس و قطريها بود. نخستين ديدار من با سه افسر ترک بود. آنها در اين ديدار از تلاشهاي جوانان و تدارک خوبي که صورت گرفته است قدرداني کردند. افسران ترک از داديخي ، ابو الصن و عبد الله حاجي ( از سرکرده هاي گروههاي تروريستي) خواستند به فرودگاه نظامي منغ (در حلبژ)حمله کنند.افسر ترک درخواست کرد تجهيزات کارگاهها در حلب سرقت شوند او گفت که ترکها آمادگي دارند تجهيزات مسروقه را به طور مستقيم خريداري کنند و بابت آن پول يا سلاح بدهند.»

اظهارات اين فرد دستگير شده مهر تأييدي بر دروغ بزرگ داود اوغلو پيش از نرمش سياسي اوست که اين نرمش را نيز پايداري ملت سوريه و تسليم شدن به حقايق ناشي از توافق روسيه آمريکا به وي تحميل کرده است.

اين نرمش را در رفتارهاي اردوغاني ها يعني از طريق آزادي لبناني هاي ربوده شده و گلوله باران مقر تروريستهاي وابسته به دولت اسلامي در عراق و شام توسط نيروهاي ترک در مرزها و همچنين توقيف يک فروند کشتي حامل مواد منفجره مي توان ديد. اين کشتي از مصر حرکت کرده بود و محموله اش را براي سوريه حمل مي کرد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار