کمک به اجرای طرح های تحقیقاتی و اعطای کرسی پژوهشی در راستای تولید علم ،فناروی و تجاری سازی و بهره مند شدن مردم از نتایج آنها از طریق صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور صورت میگیرد.

دکتر علی حیدری، رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران  بیان داشت: حمایتهای مادی و معنوی از پژوهشگران و فناوران هم اکنون علاوه بر موارد ذکر شده بصورت حمایت از ثبت اختراعات نیز انجام میشود. 
 
  وی با اشاره به اینکه صندوق برای حمایت از پژوهشگران و فناوران تسهیلات مختلفی برای ثبت بین المللی اختراعات و یافته های پژوهشگران فراهم کرده است گفت:این صندوق با استفاده از اساتید صاحبنظر در حقوق IP راهنمایی های لازم را به اساتید و پژوهشگران در خصوص موضوعات مختلف حقوق مالکیت فکری ؛جهت ثبت آنها به عمل می آورد. 

دکتر حیدری در ادامه اظهار داشت:یکی از اقدامات موثر صندوق برای هدایت صحیح دانش آموختگان دکترای دانشگاهها قبل از استخدام در مراکز آموزش و پژوهش و با هدف ارتقاء توانمندی های آنها ؛اجرای برنامه های حمایت از دوره های پسا دکترا است. 
 
  وی همچنین در خصوص اعطای کرسی پژوهشی خاطرنشان ساخت:کرسی پژوهشی اعتبار ویژه ای است که در راستای اهداف صندوق و برای اجرای یک برنامه راهبردی تحقیقاتی متشکل از مجموعه ای از فعالیتها و پروژه های قدرتمند به پژوهشگران حقیقی ایرانی دارای توانمندی های پژوهشی ویژه اختصاص میابد. 
 
  رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور یاد آور شد:علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه حمایت از طرح ها میتوانند به وبگاه صندوق به نشانی insf.gov.ir مراجعه کنند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.