شروع پروژه مسکن اجتماعي که براي ساماندهي اقشار کم درآمد درنظر گرفته شده نيازمند تأمين منابع مالي شديد از سوي دولت است.

 ايرج رهبر در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه مسکن مهر به نوعي مسکن اجتماعي به شمار مي‌رود گفت: در ساماندهي و توليد مسکن براي اقشار کم درآمد،  قانون مصوب مجلس در سال 88  اجرايي مي شود.

وي ادامه داد: طرح مسکن اجتماعي که از سوي وزير راه و شهرسازي در چند روز گذشته مطرح شده نيازمند تأمين منابع مالي جديد است.

رئيس کانون سراسري انبوه سازان در ادامه افزود:طرح مسکن اجتماعي توانست کميسيون عمران را راضي کند. 

رهبر در ادامه تصريح کرد: تأمين منابع مالي بزرگترين مشکل براي مسکن اجتماعي است که بايد از طريق بودجه يا بخش خصوصي تأمين شود.

وي در ادامه اظهار داشت: درصورتي که در بودجه براي تأمين منابع مالي مسکن اجتماعي تسهيلات در نظر گرفته شده باشد اين طرح به زودي اجرايي مي‌شود. 

رهبر در ادامه توضيح داد: بخش خصوصي و استفاده از انبوه سازان نيز مي‌تواند در تأمين منابع مسکن اجتماعي موثر باشد.

رئيس کانون سراسري انبوه سازان با اشاره به اينکه جانمايي و ترکيب اجتماعي براي مسکن اجتماعي از ديگر مسائل پيش روي اين طرح به شمار مي‌رود افزود: بازنگري در طرح مسکن مهر و برطرف کردن مشکلات مسکن مهر و برنامه‌ريزي صحيح مي‌تواند اين طرح را هرچه سريعتر به نتيجه برساند.

رئيس کانون سراسري انبوه سازان با اشاره به اينکه مسکن مهر ازسال گذشته متوقف شده بود افزود: از سال گذشته قرارداد جديدي در مسکن مهر منعقد نشده بود و واحدهاي کمتري به متقاضيان تحويل داده مي‌شود.

رهبر در ادامه تصريح کرد: تکميل واحدهاي نيمه تمام مسکن مهر و تحويل آنها به متقاضيان از بزرگترين اقدامات پيش روي دولت جديد به شمار مي‌رود.

وي خاطرنشان کرد: ساماندهي مسکن واحدهاي نيمه تمام مسکن مهر و تکميل خدمات زيربنايي اين واحدها بسيار زمان بر است و نيازمند پشتوانه جدي است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: مسکن ، اجتماعی ، منابع ، مالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار