رئیس ستاد مناسب‌‌سازی بهزیستی کشور گفت: مناسب‌سازی فضا برای تردد معلولان زمینه‌ساز افزایش حضور معلولان در فعالیت‌های اجتماعی است.

  به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، امیرانی در دوره آموزشی مناسب‌سازی ویژه مهندسان معماری و شهرسازی نظام مهندسی استان مرکزی افزود: یکی از زیرساخت‌های لازم برای حضور معلولان در جامعه و فعالیت‌های اجتماعی مناسب‌‌سازی فضا است که دستگاه‌های متولی به ویژه بهزیستی باید در راستای تحقق ‌بخشی به این مهم نهایت تلاش خود را به کار گیرد.

وی تصریح کرد: به کمک مناسب‌سازی می‌توانیم زمینه‌های افزایش حضور معلولان در فعالیت‌های اجتماعی را فراهم کنیم که ضروری است روش‌ها و ضرورت مناسب‌سازی فضای تردد معلولان برای مردم تبیین شود.

رئیس ستاد مناسب‌‌سازی بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه عدم مناسب‌سازی اماکن عمومی موجب محدودیت برای حضور معلولان در فعالیت‌های اجتماعی شده است، ادامه داد: بهزیستی باید اهمیت و ضرورت مناسب ‌سازی را همان گونه که خود درک کرده است، این نیاز را به دیگر ارگان‌ها نیز منتقل کند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی نیز گفت: نقش بهزیستی نسبت به دیگر سازمان‌های مرتبط با مناسب‌سازی از همه پر رنگ‌تر است، چرا که علاوه بر ارتباط مستمر با معلولان، متولی اجرای این قانون نیز هست.

رضا ربیعی برگزاری منظم دوره‌های آموزشی مناسب‌‌سازی فضا را گام موثری در آگاه‌سازی جامعه دانست و افزود: با برگزاری چنین دوره‌هایی نقاط ضعف و قوت قانون مناسب سازی محیط زیست مشخص خواهد شد که با رفع و تقویت آنها می‌توان به موفقیت‌های بیشتری دست یافت.

دوره آموزشی مناسب‌سازی فضا ویژه مهندسان معماری و شهرسازی نظام مهندسی استان و جمعی از دانشجویان دانشگاه فنی مهندسی در سالن اجتماعات دانشگاه فنی امیر کبیر برگزار شد.

این دورهبه همت معاونت توانبخشی بهزیستی استان و با هدف افزایش و ارتقاء سطح آگاهی دست‌اندرکاران ساخت اماکن عمومی برگزار شد./س

برچسب ها: مناسب سازی ، فضا ، معلولان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.