تحقیقات حاکیست: افراد مبتلا به پسوریازیس پوست (نوعی بیماری پوستی مزمن خود ایمنی) ممکن است در معرض خطر بیشتر ابتلا به نارسایی قلبی باشند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،، محققان با توجه به داده‌های پزشکی در دانمارک دریافتند: در افراد مبتلا به پسوریازیس (بیماری شایع پوستی که لزوما خارش‌دار نیست و با پلاکهای قرمز رنگ همراه با پوسته‌های ریز مشخص می‌شود) همان‌طور که این بیماری شدیدتر می‌شود، خطر نارسایی قلبی نیز در آنها افزایش می‌یابد.

دکتر عثمان خالد، سرپرست این تحقیق اظهار کرد: یافته‌های ما بر اهمیت ارزیابی منظم و درمان عوامل خطر قلبی عروقی در بیماران مبتلا به پسوریازیس تاکید می‌کند.

پسوریازیس، 125 میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است که این یک اختلال مادام العمر است که باعث می‌شود لکه‌های قرمز و پوسته پوسته بر روی پوست ایجاد شود.

خالد افزود: پسوریازیس باید به عنوان یک بیماری التهابی سیستمیک در نظر گرفته شود که تمام بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. پزشکان باید با غربالگری زودهنگام و کاهش عوامل خطر از جمله چاقی، سیگار کشیدن و بی‌تحرکی به منظور کاهش خطر قلبی عروقی در بیماران مبتلا به پسوریازیس اقدام کنند.

آموزش بیماران مبتلا به پسوریازیس در مورد ارتباط بین بیماری پوستی و بیماری‌های قلبی، کلید تشویق آنها به اتخاذ رفتارهای سالم است.

یافته‌های این تحقیق در کنگره قلب و عروق اروپا در آمستردام ارائه شده است.
منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.