بیست وهشتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور عصر روز شنبه به کار خود پایان داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران قزوين

دکتر ˈمرتضی موسی خانی ˈ رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در این مراسم گفت : برگزاری چنین جشنواره هایی دانش و بینش دانشجویان را به قرآن به عنوان پیام آسمانی افزایش داده و می تواند در مانوس شدن دانشجویان با قرآن نقش بسزایی را داشته باشد.

وی اظهار داشت: برنامه های مراکز قرآنی در دانشگاه ها باید از بعد مصرفی به سمت تولیدی و پژوهش تبدیل شود.

دکتر موسی خانی افزود:فضای معنوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین با حضور دو شهید گمنام افزایش چشمگیری یافته و امروز نیز بسیار مفتخریم برای اولین بار در سطح ملی میزبان جشنواره قرآن و عترت هستیم که دستاورد ارزشمندی برای دانشجویان و اساتید این دانشگاه خواهد داشت.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی هم در ادامه این مراسم به فرازهایی از دعای عرفه اشاره کرد.

حجت الاسلامˈعلی عسگریˈ ادامه داد: موضوع این جلسه، قرآن و عترت است و آیت الله هاشمی رفسنجانی ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام به این دو اصل یعنی قرآن و عترت تمسک جستند و در دوران شکنجه و زندان راهنمای تفسیر موضوعی قرآن را به نگارش درآوردند که یک قرآن پژوهی ارزنده است.

وی در ادامه پیام آیت آلله هاشمی رفسنجانی را به بیست و هشتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت قرائت کرد.

تقدیر از آیت الله باریک بین نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین که از موسسان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین بوده به دلیل حمایت از فعالیت فرهنگی و قرآنی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین بخش دیگر آیین اختتامیه را تشکیل می داد که توسط حجت الاسلام طه هاشمی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام عسگری معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر موسی خانی صورت گرفت./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.