مدیرکل دفتر بازرگانی کشورهای اروپا و آمریکا در سازمان توسعه تجارت ایران، گفت: کشور ترکیه پل بسیار خوبی برای بازاریابی کالاهای ایرانی در اروپا محسوب می شود که باید از این ظرفیت برای معرفی محصولات کشورمان به اروپا استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبر نگاران،،  اسدیان  در دیدار سرکنسول ترکیه در ارومیه با فعالان بخش اقتصادی استان کردستان در سنندج، رابطه بسیار خوب جمهوری اسلامی ایران و ترکیه و همچنین قدرت بازاریابی ترکیه در اروپا را دو مزیت بسیار مهم در جهت گسترش ارتباطات اقتصادی استان های غربی ایران با ترکیه اعلام کرد و افزود: بخش خصوصی باید با حمایت های دولت زمینه سرمایه گذاری ترکیه را در این استان ها فراهم کنند.وی علاقمندی ترکیه به سرمایه گذاری و افزایش سطح همکاری های اقتصادی با ایران را از دیگر مزیت های سرمایه گذاری با ایران دانست و اظهار کرد: باید از فرصت بوجود آمده در زمینه ارتقای سطح همکاری ها استفاده کنیم.مدیرکل دفتر بازرگانی کشورهای اروپا و آمریکا در سازمان توسعه تجارت ایران، در ادامه سخنان خود به مزیت های استان کردستان در بخش معدن، کشاورزی، خدمات، گردشگری و ترانزیت اشاره کرد و گفت: مسوولان بخش دولتی و خصوصی استان کردستان می توانند با آماده کردن بسته های سرمایه گذاری در این بخش ها، ترکیه را به سرمایه گذاری در این بخش ها فراخوانند.اسدیان خواستار همکاری های بخش خصوصی استان کردستان با کشور ترکیه شد و گفت: سازمان توسعه تجارت ایران نیز آماده هرگونه همکاری در جهت جذب سرمایه گذاری ترکیه در استان های غربی ایران است.وی همچنین از مسوولان استان های کردستان و کشور ترکیه خواست خواهر خواندگی شهر سنندج با یکی از شهرهای ترکیه را در جهت افزایش سطح همکاری های اقتصادی دو جانبه پیگیری کنند./س

برچسب ها: خصوصی ، حمایت ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.