دبیر مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز گفت: واضح‌تر و بلندتر گفتن شعار «مرگ بر آمریکا» می‌تواند به دیپلماسی دولت کمک کند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران هادی مسعودی شنبه‌ شب در میزگرد دانشجویی‌ رسانه‌ای در بیان دیدگاه خود درباره شعار «مرگ بر آمریکا» اظهار داشت: این شعار با اعتقادات دینی و فکری ما ارتباط دارد و بر اصل تبری و تولی بنا شده، همچنین طبق فرموده امام روح‌الله، دین ما بر پایه «لاتَظلَمون لاتُظلمون» پایه‌گذاری شده است.

وی افزود: ما در دین خود، زیارت عاشورا را داریم که سفارش به ایستادگی و مبارزه در برابر ظالمان دارد و می‌گوید که باید از آنها برائت جست.

مسعودی ادامه داد: «مرگ بر آمریکا» شعار نیست چراکه آمریکا را نماد ظلم می‌دانیم و این شعار یعنی مرگ بر ظلم، اشرافیت، سرمایه‌داری، حاکمیت قبیلگی، جمود و محافظه‌کاری و در مجموع این شعار مرگ بر یک دولت نیست بلکه مرگ بر یک خوی استکباری است.

دبیر مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز تاکید کرد: واضح‌تر و بلندتر بیان کردن شعار «مرگ بر آمریکا» می‌تواند به دیپلماسی دولت کمک کند زیرا تیم مذاکره‌ کننده ما می‌تواند با اشاره به مخالفت‌ها و اعتراض‌های درون کشور هزینه را برای طرف آمریکایی بالا ببرد و به عنوان برگ برنده‌ای از آن استفاده کند.

وی همچنین بر اقدامات مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز که ایجاد «کمیته صیانت از منافع ملی» در شیراز پس از تشکیل این کمیته در پایتخت بود اشاره کرد و بیان داشت: هر جمعه، دانشجویان با فراخوان کمیته، در پایان نماز جمعه، تظاهرات برگزار کرده و شعار‌های ضد آمریکا و ضد رژیم‌صهیونیستی، سر می‌دهند./ج1

برچسب ها: عدالتخواه ، عاشورا ، کمیته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.