کاترين اشتون،‌ مسئول بلندپايه سياست خارجي اتحاديه اروپا، شنبه شب تاسف و تاثر عميق خود را از کشته شدن دو روزنامه نگار فرانسوي در کشور آشوبزده مالي اعلام و تاکيد کرد اروپا به حمايت هاي خود از مقامات باماکو در مبارزه با تروريسم ادامه خواهد داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری فرانسه ؛ بر اساس اين گزارش،  سخنگوي کاترين اشتون تاکيد کرد:« ما از شنيدن خبر کشته شدن دو روزنامه نگار فرانسوي در شمال مالي به شدت متاثر شديم و قتل اين دو روزنامه نگار را اقدامي شنيع مي دانيم که نبايد بدون مجازات گذاشته شود.»سخنگوي کاترين اشتون که در کنفرانسي مطبوعاتي سخن مي گفت به خانواده اين دو فرانسوي که قرباني تروريسم شده اند، تسليت گفت.

سخنگوي اشتون خاطر نشان کرد اتحاديه اروپا قصد دارد با عزمي راسخ به حمايت هاي خود از مقامات دولت مالي در مبارزه با تروريسم ادامه دهد تا دولت اين کشور بتواند حاکميت دايمي و پايدار خود را بر تمام نقاط کشور اعمال کند و نظم و امنيت را در سرتاسر کشور برقرار نمايد.

اين دو فرانسوي خبرنگاران راديو بين المللي فرانسه بودند روز شنبه در حالي که در منطقه ناامن کيدال در شمال مالي در حال تهيه گزارش بودند توسط گروههاي مسلح فعال در اين منطقه ربوده شده و به قتل رسيدند. 

فرانسوا اولاند رئيس جمهور فرانسه خشم شديد خود را از اين «اقدام زشت» گروههاي افراط گرا اعلام کرده است. وي همچنين در گفتگوي تلفني با ابراهيم بوبکر کيتا همتاي ماليايي خود بر اراده  فرانسه براي کمک به مالي در مبارزه با تروريسم تا پيروزي کامل بر تروريست ها تاکيد کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار