رییس سازمان نظام مهندسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بازنگری در قانون ساخت و ساز در مجلس شورای اسلامی نقش مهمی در احداث ساختمان های مقاوم در کشور دارد.

 عیسی شهامت در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: ارکان چهارگانه قانون ساخت و ساز در ایران مکمل یکدیگر نیستند، بلکه در عرض هم قرار دارند.
وی بیان کرد: پرداخت عوارض ساختمان به شهرداری و نظام مهندسی از سوی مالک مهمترین چالش قانونی است که در 18 سال پیش با شرایط آن زمان به تصویب رسیده است.
رییس سازمان نظام مهندسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این اشکال باعث تبدیل سازمان نظام مهندسی تنها به عنوان واحد نظارت کننده شده است.
شهامت با بیان این که سالانه میلیارد ها تومان سرمایه در بخش ساخت و ساز کشور هزینه می شود تاکید کرد: کم رنگ شدن نظارت کارشناسان متخصص بر کار ساخت و ساز عواقب جبران ناپذیر جانی و مالی ناشی از خسارت های بلایای طبیعی خواهد داشت.
وی با اشاره به تصویب بخشی از بازنگری قانون ساخت و ساز در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد: با تغییراتی در این قانون بتوان گامی ارزنده به سوی احداث ساختمان هایی ایمن و استاندارد برداشت.
وی گفت: وجود ساختمانهای غیرمقاوم یکی ازعوامل تهدیدهای سلامتاجتماعی است که برای برون رفت ازاین وضعیت باید مقوله نظارت بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد./س
برچسب ها: بازنگری ، قانون ، ساحتمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.