نماینده وزارت نیرو در سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: پیوست پدافند غیرعامل همچون پیوست های فرهنگی یکی از اولویت های اصلی در طرح های عمرانی و مطالعاتی صنعت آب و برق محسوب می شود.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران یاسوج، سید رضا نیک نژاد درآیین برگزاری کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل شرکت آب و منطقه ای کهگیلویه وبویراحمد افزود: تاسیسات و طرح های عظیم و مطالعاتی در حوزه آب و برق کشور وجود دارد که با توجه به اهمیت و زیربنایی بودن این طرح ها لزوم توجه به پدافند غیرعامل در این حوزه بیشتر احساس می شود.
وی بیان کرد: اجرای اصول صحیح پدافند غیرعامل در حوزه های مختلف به ویژه در تاسیسات زیربنایی وزارت نیرو ابزار مناسبی در زمینه حسن انجام کارها و طرح های مطالعاتی است.
وی با اشاره به برخی کارکردها از سوی وزارت نیرو در زمینه اجرای پدافند غیرعامل ، گفت: پیش بینی برق مستقل و اضطراری برای نقاط کلیدی همچون تصفیه خانه ها و تلمبه خانه ها و شناسایی نقاط حساس به خصوص سدهای بزرگ از اقدامات مهم در بخش اجرای طرح پدافند غیرعامل است.
نیک نژاد افزود: باید نقاط کلیدی و گلوگاه های اصلی در شبکه انتقال و توزیع، شناسایی و طرح های مناسب برای ایمن سازی در زمینه تاسیسات آب و برق تهیه و توین شود.
نیک نژاد از برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی برای آشنایی مدیران ، کارشناسان،مشاوران و حتی پیمان کاران طرح های عمرانی در حوزه صنعت آب و برق کشوردر زمینه پدافند غیرعاما در وزارت نیرو خبر داد و گفت: خروجی مثبت این کار بهبود و تضمین ایمنی بیشتر در تاسیسات و طرح های عمرانی است.
وی با بیان اینکه اعتبارات مورد نیاز برای اجرای پدافند غیرعامل در سطح استان ها از دو طریق صورت می گیرد افزود: یکی از محل های مهم تامین اعتبارات در یان راستا از محل تخصیص پنج درصدی اعتبارات عمرانی استان ها است.
نیک نژاد ابراز داشت: تخصیص پنج درصد اعتبارات عمرانی در استان ها مصوبه هیات ودولت و ابلاغه وزارت کشور به همه استانداری ها است.
وی افزود: ارایه طرح در زمینه پدافند غیرعامل از سوی دستگاه های مختلف اجرایی نیز از دیگر راه های تامین اعبتار برای اجرایی کردن این مهم است./س

برچسب ها: پدافند ، غیر ، عامل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.