اهالي روستاي نصيبين در ترکيه بر ادامه مخالفت خود با احداث ديوار در مرزهاي اين کشور با سوريه تاکيد کردند و دهيار نصيبين نيز در اعتراض به اين اقدام اعتصاب غذا کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العربيه ؛ پليس ترکيه با اهالي روستاي مرزي نصيبين که در اعتراض به احداث ديوار در مرزهاي اين کشور با سوريه تظاهرات کردند، درگير شدند. در همين حال دهيار روستاي نصيبين به سبب احداث اين ديوار اعتصاب غذا کرد. 

در گزارشي در اين باره که با پخش تصاويري از درگيري ها بين اهالي روستا و نيروهاي پليس ترکيه همراه بود آمده است: در حالي که اهالي روستاي نصيبين در اعتراض به ساخت ديوار در مرزهاي ترکيه و سوريه تظاهرات کرده بودند، شماري از کودکان نيز در آنسوي مرزها تجمع کرده بودند که با واکنش پليس ترکيه و استفاده از ماشين هاي آب پاش براي متفرق کردن آنها روبرو شدند. پليس اين تظاهرات را که در پي اعتراض کردهاي ساکن اين منطقه به احداث ديواري به طول نهصد کيلومتر بين دو کشور بخصوص بين نصيبين ترکيه و قامشلي سوريه برگزار شد، متفرق کردند. 

يکي از اهالي روستا مي گويد: چرا مي خواهند در اين جا ديوار بکشند. از اين پس ديگر نمي توانيم يکديگر را ببينيم حال آن که ما يک جامعه هستيم و فرقي بين اهالي نصيبين و قامشلي وجود ندارد. حتي اگر بگويند اين ديوار به علل امنيتي احداث مي شود، ما باور نمي کنيم. 

در ادامه آمده است: دهيار نصيبين با نشست بين سيم هاي خاردار نصب شده در مرزها و اعتصاب غذا، اعتراض خود را به اين اقدام نشان داد. يکي از اهالي روستاي نصيبين مي گويد: ما با احداث اين ديوار مخالفت مي کنيم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار