معاون رئيس جمهور و رئيس ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: تاريخ مدارس ما را تاريخ سياسي تشكيل داده است اين در حالي است كه فرهنگ و تاريخ كشور ما بسيار بالاتر از اين مسايل است.

به گزارش خبرنگار حوزه ميراث فرهنگي باشگاه خبرنگاران؛ ظهر امروز دومين نشست فصلي مديران و فعالان به ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با فرهنگيان و اصحاب تعليم و تربيت با حضور محمدعلي نجفي معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري كشور و جمعي از مديران آموزش و پرورش در سازمان ميراث فرهنگي برگزار شد. 

در ابتداي اين مراسم؛ محمد علي نجفي معاون رئيس جمهور و رئيس ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور ضمن ابراز خوشحالي از اين كه در جمع فرهنگيان قرار گرفته است گفت: از روزي كه سكان ميراث فرهنگي و گردشگري را در دست من دادند دوست داشتم كه در جمع دوستان فرهنگي خود قرار بگيرم البته از پاني وزير آموزش و پرورش كشور نيز دعوت كردم اما ايشان به ديل مشغله‌ي كاري نتوانستند در اين مراسم بيايند.

وي ادامه داد: اين همايش كوتاه آغاز يك تحول بزرگ در تعليم و تربيت خواهد بود چرا كه آموزش و پرورش مي‌تواند از امكانات سازمان ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري استفاده كند و سطح تعليم را بالا برد. 

نجفي تصريح كرد: در طول تاريخ ايران داراي دستاوردهاي بسياري است كه اين دستاوردها مي‌تواند مددكار نسل آينده باشد همچنين جاذبه‌هاي گردشگري كشور از نظر آموزشي انگيزه‌هاي فراواني براي دانش آموزان ايجاد مي كند. 

وي با اشاره به موزه‌ها و امكان تاريخي گفت: موزه ها و اماكن تاريخي و گردشگري به عنوان مركز مهم تعليم و تربيت در مدرسه تلقي مي شوند. 

نجفي درخصوص طرح مصوبه دولت مبني بر اينكه دانش آموزان و معلمان مي‌توانند به صورت رايگان از موزه‌ها و اماكن تاريخي بازديد كنند اظهار داشت: دانش آموزان و معلمان مي‌توانند همه‌ي اماكن تاريخي به صورت رايگان استفاده كنند چرا كه بناهاي تاريخي به عنوان هويت كشور ما يكي از پايگاه‌هاي مرتبط ميراث فرهنگي، سطح تعليم و تربيت را بالا خواهد برد.

وي پيشنهادات برخي از معلمان آموزش وپرورش را در اين مراسم بسيار ارزشمند دانست و بيان كرد انشاء الله با كمك آموزش و پرورش ، گروه‌هاي تخصصي و انجمن‌هاي دوستداران ميراث فرهنگي را تشكيل دهيم چرا كه هدف ما از برپايي اين مراسم ارتباط با بدنه‌ي آموزش و پرورش است كه خوشبختانه اين امر تحقق يافت.

نجفي افزود: بخش عمده‌اي از تاريخ مدارس ما را تاريخ سياسي تشكيل داده درحالي كه تاريخ و فرهنگ كشور ما والاتر از اين مسائل است.
وي خاطر نشان كرد: در ارتباط ميراث فرهنگي و آموزش پرورش ظرفيت‌هاي ناشناخته‌اي وجود دارد كه اين همايش ده‌ها هزار فكري فرهنگي را به دنبال خواهد داشت.

انتهاي پيام/ص

برچسب ها: فرهنگی ، نجفی ، پرورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار