کتاب اقتصاد جهانی، عدالت جهانی – ایرادات نظری و سیاست‌های جایگزین نولیبرالیسم، نوشته «جورج اف دمارتینو» از سوی مرکز پژوهش های مجلس چاپ و منتشر شد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، کتاب اقتصاد جهانی، عدالت جهانی – ایرادات نظری و سیاست‌های جایگزین نولیبرالیسم، از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس چاپ و منتشر شد.
 
بنابراین گزارش این کتاب که توسط "جورج اف دمارتینو" نوشته شده از سوی موسسه موج (موسسه مرور وقایع جهان) ترجمه شده و با تلاش دفتر مطالعات اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس منتشر شده است.
 
از آنجا که قرن بیست‌ویکم، عصر تحولات شگرف و بازسازی نظام‌های اقتصادی دیرپای جهان است، انتخاب مجموعه‌ای کامل از عناوین و مولفه‌هایی نظیر برابری، نابرابری، عدالت، جهانی شدن، نظام‌های اقتصادی از دانش‌پژوهان این حوزه ضروری به نظر می‌رسد.
 
کتاب اقتصاد جهانی، عدالت جهانی به دنبال پاسخگویی به این سوال مهم است که هر دستاورد اقتصادی مناسب حاصل چیست؟
 
همچنین این کتاب، تعهدات هنجاری نظریه اقتصاد نئوکلاسیک نسبت به رفاه گرایی و این ادعا که اقتصاد بازار محور جهانی در حال ظهور، امروزه مظهر امکان پذیرترین مرحله توسعه اقتصادی است را مردود می‌شمارد.
 
هرچند کتاب حاضر قبل از بحران اقتصادی 2008 آمریکا و اروپا به رشته تحریر درآمده، اما حتی بدون در دست داشتن شواهد اخیر توانسته کاستی‌های نظری سرمایه‌داری نوین را در تامین عدالت به خوبی تبیین کند.
 
انتشار این کتاب از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با عنایت به رسالت آن در نقد مبانی اقتصاد رایج برای دستیابی به الگوی اقتصادی اسلامی-ایرانی انجام گرفته است.
 
گفتنی است این کتاب به وسیله پرویز قاسمی و آزیتا گل‌زاده قشلاقچایی و با نظارت علمی محمدقلی یوسفی و سید احسان خاندوزی در 460 صفحه منتشر شده و با قیمت 120 هزار ریال به فروش می‌رسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار