بسته‌های فرهنگی شامل محصولات متنوع هنری با موضوع واقعه عاشورا در یازدهمین نمایشگاه عطر سیب در اختیار هیات های مذهبی، مساجد و حسینیه های مراجعه کننده قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران مدير کل فرهنگي شهرداري تهران دراينباره  اظهار داشت: در این بسته ها انواع پوسترهای عاشورایی، بیرق، زیارت عاشورا و محصولات دیداری و شنیداری متناسب با ماه محرم جمع آوری شده است.

رمضاني با شاره به تنوع این محصولات، افزود:« بيرق حضرت علي اكبر (ع) با محتوای اجرای روايات مربوط به حضور پنج تن  در عاشورا یکی از محصولاتی است که جواد زهادت با استفاده ازمفردات مرحوم زرين قلم خطاط و شاعر دوره ناصری با پارچه شسته شده و ريشه تابی شده متقال طبيعی به همراه چاپ سيلک كاملا دستی با استفاده از مركب و تكنيک هايی قلمكار دستی طراحی کرده است. بيرق بزرگ سیدالشهدا (ع) و بسته بندی مربوطه با استفاده از مفردات ملک محمد قزوينی و قدما و با تکنیک سيلک ماشينی نيمه اتوماتيک یکی دیگر از بیرق های این بسته فرهنگی است.
 
وي با ياد اوري  توزیع پوسترهای عاشورایی متنوع بین هیات های مذهبی درباره جزئیات طراحی و محتوای این پوسترها گفت: پوستر "طرحوه عریاناً " با تکنیک چاپ چهاررنگ سلفون يووی موضعی برجسته  و پوستر "اللهم ارزقنا شفاعه الحسین" با تکنیک فويل كوب ٢رنگ تفكيكی و زيارت عاشورای نفیس به همراه دعای علقمه با تکنیک  چاپ تفكيكی چهاررنگ با اجرای كاور گلدوزی كامپيوتری، سه محصولی هستند که استاد مسعود نجابتی  طراحی کرده است. 

مدير کل فرهنگي شهرداري تهران ادامه داد: پوستر "اميری حسين و نعم الامیر" و پوستر "السلام علیک یا شريك القرآن" دو اثر خطاطی با قلم 3/5سانت و نگار گری با قلم فلزی چاپ سلفون طلاكوبی ، آثار هنری خط استاد گنجلی و نگارگری استاد بدرالسماء هستند که در قالب بسته های فرهنگی بین مراجعه کنندگان و هیات هاٰ و مساجد و تکایا توزیع می شود.

رمضاني خاطر نشان کرد سه پوستر از تصاوير گنبد حضرت سیدالشهدا (ع) و ابوالفضل العباس (ع) و بین الحرمین با تکنیک چاپ سلفون طلاكوب و عكاسی محمد خياطی و دستمال اشک با تگ و كاور مربوطه شامل پارچه بافته شده با چله ٢٠سانتی ابريشم با تراكم بالای دو رنگ هم جزو محصولات هنری بسته های فرهنگی است که در این دوره از نمایشگاه به عنوان بسته محصولات فرهنگی به هیات ها اهدا می شود.

 لازم به ذکر است یازدهمین نمایشگاه فرهنگی عطر سیب ویژه تجهیز هیات ها ، حسینیه ها و مساجد از 4 تا 13 آبان در بوستان ولایت برپاست.
 
 

برچسب ها: توزیع ، عطر ، سیب ، هنری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار