رای اولین بار در سینمای ایران دو عکاس حرفه ای و مستقل سینما به صورت همزمان در یک پروژه سینمایی همکاری می کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ مهدی دل خواسته و امید صالحی عکاسان سینمای ایران در پروژه سینمایی "ارسال یک آگهی تسلیت برای روزنامه" به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان و تهیه کنندگی حسن کلامی فعالیت می کنند.



به گفته آنها: این برای اولین بار است که دو عکاس حرفه ای سینما به صورت مستقل در کنار هم قرار می گیرند ، و هدف از انجام این کار را دلایل زیر مطرح کردند:

1.نوعی حرکت اعتراضی به حرفه عکاسی سینماست ،که در بعضی از پروژه های سینمایی متاسفانه حتی از یک عکاس آماتور هم  استفاده نمی شود، در حالی که در این پروژه با همفکری و استقبال میان گروه کارگردانی و تهیه به این نتیجه رسیدیم که این فیلم هنری را با دو شیوه مستقل عکاسی نماییم.

2.در فیلم های هنری و معنا گرا احتیاج است به لحاظ بحث عکاسی فیلم ( عکس هنری ، عکس تبلیغاتی) اصولی رعایت شود که با مشورت و تقسیم وظایف این مهم نیز به ثمر خواهد نشت.

3.تبادل اطلاعات و مشورت در مورد عکس پلان مربوطه در خلال فیلمبرداری به علت تک لوکیشن بودن فیلم، کاملا رعایت می شد و نتیجه آن عکس های شاخص آن پلان بود.



مهدی دل خواسته عکاس فیلم های " طلا و مس" ،"بوسیدن روی ماه" و " ملبورن" و برنده چندین جایزه عکاسی فیلم از چشنواره ها می باشد و امید صالحی عکاس فیلم های " روزهای زندگی"، "یک خانواده محترم" و برنده سیمرغ بلورین بخش عکس از جشنواره قبلی فیلم فجر است.

انتهاي پيام/ص

برچسب ها: سینما ، فیلم ، فیلمساز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.