گودرزی:

امروز جنبش دانشجویی استکبارستیزتر از هر زمان است

جانشين رئيس سازمان بسيج دانشجويي: آمریکا بارها خوی استکباری خود را علیه ملت ایران به کار گرفته است و ملت ایران 60 سال انواع توطئه‌ها را با گوشت و پوست خود، از سوی آمریکایی‌ها، لمس کرده است. آخرین این توطئه‌ها، موضوع تحریم‌های ظالمانه و بی‌منطق علیه ملت ایران است.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، "داوود گودرزی" جانشین رئيس سازمان بسیج دانشجویی کشور، با تأکید بر اینکه راهپیمایی بزرگ و دانشجویی دانشگاه‌های تهران، امسال قبل از شروع مراسم 13 آبان با تجمع مقابل دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود، اظهار داشت: هدف از برگزاری راهپیمایی امسال و با چنین قالبی، اولا تبیین خوی استکباری آمریکا برای جامعه و ثانیاً پررنگ‌تر نمودن حضور دانشجویان در مراسم یوم الله 13 آبان می‌باشد.

وی در بیان موضع جنبش دانشجویی در قبال بحث مذاکره تصریح کرد: موضوع مذاکره، به سیاست‌های کلان نظام مربوط می‌شود و در همه دولت‌های قبلی و فعلی، یکسان است.

جانشین رئيس سازمان بسیج دانشجویی کشور افزود: جنبش دانشجویی با اصل مذاکره مشکلی ندارد به شرطی که طرف مذاکره کننده قواعد مذاکره را رعایت نماید، ولی همواره آمریکایی‌ها ثابت کرده‌اند که نه صداقت دارند و نه منطق، و همواره به دنبال زورگویی و فریب هستند. 

گودرزی با اشاره به سابقه تاریخی دشمنی آمریکا علیه ایران گفت: آمریکا بارها خوی استکباری خود را علیه ملت ایران به کار گرفته است و ملت ایران 60 سال انواع توطئه‌ها را با گوشت و پوست خود، از سوی آمریکایی‌ها، لمس کرده است. آخرین این توطئه‌ها، موضوع تحریم‌های ظالمانه و بی‌منطق علیه ملت ایران است.

وی با بیان اینکه دولت‌مردان آمریکا باید بگویند به چه جرمی ایران را تحریم کرده اند؟ ابراز داشت:  ایران کدام سرزمین را اشغال کرده است؟ و یا کدام نسل کشی را در عالم انجام داده است؟ و ...
این سابقه طولانی دشمنی، هیچگاه از ذهن ملت ایران، پاک نخواهد شد.

جانشین رئيس سازمان بسیج دانشجویی کشور مطرح کرد: جنبش دانشجویی به دنبال تبیین این موضوع است که امریکا با طرح موضوع مذاکره بدنبال دو هدف عمده بوده؛ اول زدودن روح استکبارستیزی از ملت ایران و دوم از بین بردن روحیه مقاومت از مردم ما.

گودرزی اضافه کرد: امروز آمریکا به ابزار تحریم، به عنوان آخرین ابزار خود بسیار امیدوار شده است که در مراسم 13 آبان، با حضور و بصیرت مردم و به ویژه دانشجویان، ناامید خواهد شد.

وی خطاب به دولت‌مردان و سیاسیون کشور گفت: جنبش دانشجویی کشور به عنوان نماینده مردم، این مطالبه را از دولت‌مردان و سیاسیون دارد که به مذاکره یک نگاه تاکتیکی داشته باشند. مذاکرات باید، اولا از موضع قدرت باشد، ثانیا منافع جمهوری اسلامی در حد کلان باید لحاظ شود و ثالثاً مابه ازای این مذاکرات برای مردم، به صورت شفاف بیان شود که چه روندی را طی می‌کند و چه زمانی نتیجه خواهد داد.
 
جانشین رئيس سازمان بسیج دانشجویی کشور اظهار داشت: بسیج دانشجویی، هماهنگی‌های لازم را با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی کشور (دفتر تحکیم وحدت، انجمن اسلامی دانشجویان ، جامعه اسلامی دانشجویان و جنبش عدالتخواه) انجام داده و همه آن‌ها بر محورها و اهداف این راهپیمایی، اتفاق نظر دارند و به صورت ویژه در این راهپیمایی شرکت می‌نمایند. امروز جنبش دانشجویی، استکبارستیزتر از هر زمان است.

گودرزی خاطرنشان کرد: این مراسم، از ساعت 8:30 صبح روز دوشنبه 13 آبان، با تجمع از دانشگاه صنعتی امیرکبیر آغاز می‌شود و دانشجویان، مسیر منتهی به لانه جاسوسی را طی می‌نمایند و به خیل مردم می‌پیوندند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار