رئیس اتحادیه ضد افترا در سخنانی از ضعف و عقب‌نشینی‌های آمریکا در سیاست خارجیش به شدت انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست"، "آبراهام فاکس‌من" در سخنانی در این‌باره تاکید کرد: احتیاط ایالات متحده در سیاست خارجی نشان‌دهنده ضعف و عقب‌نشینی این کشور در این عرصه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه این مسئله برای یهودیان مطلوب نخواهد بود، گفت: نباید در این‌باره اشتباه کرد. اگر چیزی که ما الان در حال مشاهده آن هستیم، به منزله آغازی بر ایجاد یک تغییر عمیق در سیاست خارجی آمریکا باشد، باید گفت که این مسئله برای یهودیان بسیار بد است. 

وی که در حاشیه مراسم صدمین سال تاسیس اتحادیه ضد افترا سخن می‌گفت، در ادامه افزود: مسئله حضور نظامی ناموفق آمریکا در افغانستان و عراق و در کنار آن مسئله بحران مالی این کشور باعث شده است مخالفت با حضور نظامی در دیگر کشورها افزایش باید. از جمله می‌توان به مقاومت کنگره در برابر صدور مجوز برای حمله به سوریه اشاره کرد. آمریکا امروز ضعیف شده و از مواضع خود عقب‌نشینی کرده است. اکنون جهان به گزینه‌هایی که دولت آمریکا انتخاب می‌کند، به نظرسنجی‌ها از مردم آمریکا، اقدامات کنگره و ضعف دولت در زمینه تعیین بودجه سالیانه نگاه می‌کنند و شگفت‌زده می‌شوند.

فاکس‌من با اشاره به اینکه مفهوم این ضعف می‌تواند به تلاش‌های آمریکا درباره برنامه هسته‌ای ایران آسیب بزند، تصریح کرد: امیدوارم کنگره به ایفای نقش بزرگتر و مهم‌تر در این‌باره فکر کند و ما نیز قادر به استفاده از همه گزینه‌ها در قبال مسائل مختلف از جمله مسئله ایران و سوریه باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار