تشریح برنامه های سازمان تبلیغات در محرم الحرام؛

اعزام 50 هزار مبلغ به سراسر کشور / پخش آنلاین عزاداری ها از فضای مجازی

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در تشریح برنامه های این سازمان در ایام محرم از اعزام 50 هزار مبلغ و صدور 80 هزار مجوز به هیئت مذهبی و همچنین پخش آنلاین عزاداری ها از فضای مجازی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حجت الاسلام والمسلمین حسین روحانی نژاد در نشست خبری تشریح برنامه های سازمان تبلغات در ایام محرم اظهار داشت: بزرگترین مراسم مذهبی در جهان اسلام به ویژه در کشور ما در ایام دهه محرم الحرام شکل می گیرد و شیعه و سنی هر کدام به شکلی به عزاداری ساحت مقدس امام حسین (ع) می پردازند.  
 
وی ادامه داد: در راستای گسترش و توسعه معارف اسلامی و اهل بیت علیه السلام و انجام موثر و مفید این عزاداری ها هماهنگی های سازمان تبلیغات در 4 بخش در خصوص این مناسبت بزرگ برنامه ریزی شده است.  
 
روحانی نژاد در ادامه بیان داشت: بخش اول برنامه ها شامل اعزام مبلغ است که در همه مجالس، محافل، تکیه ها و هیئت عزاداری این سنت دیرینه و به جا وجود داشته و پیش بینی ما اعزام 50 هزار مبلغ در طول دهه محرم در سراسر کشور خواهد بود.  
 
وی افزود: خوشحالیم که حوزه های علمیه خواهران به ثمر نشسته و جمع کثیری از این افراد به شبکه تبلیغی سازمان تبلیغات پیوستند و 5 هزار نفر از این 50 هزار مبلغ را خانمهای مبلغ شامل می شوند.  
 
وی ادامه داد: با توجه به وضعیت موجود فرهنگی کشور و بر اساس نیاز سنجیهای انجام شده در حوزه فرهنگی و تبلیغی نیاز مردم به موضوعات مشخص شده که در اختیار مبلغ ها قرار خواهد گرفت از جمله کتاب ره توشه و پیام محراب و نیز برخی از کتبی که شبکه تبلیغ داده می شود تا در تبلیغات از آن بهره ببرند.  
 
روحانی نژاد در ادامه با اشاره به  فرموده امام خمینی (ره) مبنی بر" مسجد سنگر است ، سنگر ها را خالی نگذاریم " اظهار داشت: مردم باید در مساجد حضور پیدا کنند و مبلغان نیز مباحث دینی را به آنان ارائه دهند که در این راستا و در بخش دوم برنامه ها هماهنگی ها با شبکه های مردمی برای برگزاری هر چه با شکوه تر این مراسم از جمله شبکه بزرگ کانون مداحان و شبکه شورای هیئات مذهبی انجام شده است.  
 
وی افزود: امروز 80 هزار هیئت مذهبی به سازمان تبلیغات مراجعه و مجوز دریافت کرده اند که نشریات غیرت و خیمه برای این افراد تولید می شود و همچنین برای مداحان کتابهای نوحه متناسب با هر استان و در سطح ملی کتابهایی به زبان فارسی،‌عربی، چاپ می شود و در اختیار مداحان مذهبی قرار می گیرد.  
 
*پخش آنلاین عزاداریها از فضای مجازی  
 
وی ادامه داد: بخش سوم برنامه های این سازمان شامل تولید لوح های فشرده و فعالیت در فضای مجازی است که امسال استفاده از فضای مجازی در عزاداریها و پخش آنلاین این مراسم ها در این فضا مهیا شده است.  
 
روحانی نژاد تصریح کرد: بخش چهارم فعالیت این سازمان در خصوص فعالیت ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در فعالیتهای مذهبی که دستگاههای اصلی فرهنگی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی موظف شدند در مناسبات فرهنگی بویژه ایام محرم به ارائه خدمات بپردازند.  
 
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به همزمانی آغاز محرم با روز مبارزه با استکبار جهانی بیان داشت: به گفته امام خمینی (ره) این روز انقلاب دوم و بزرگتر از انقلاب اول خوانده شده و بر ملا شدن جاسوسی آمریکا آزاد اندیشان را وادار کرد به تشخیص واقعی این ملت اذعان کنند و اعلام کردند که ایران راست می گفت که سفارت آمریکا لانه جاسوسی است.  
 
روحانی نژاد خاطر نشان کرد: امسال به دلیل همزمانی هفته کتاب و کتابخوانی با ایام محرم توقع داریم نذر کتاب در کنار نذر های محرم برای تقویت کتابخانه های سراسر کشور انجام شود و امیدواریم امسال نیز همچون سالهای گذشته عزاداری این ماه بزرگ با شکوه هر چه بیشتر برگزار شود. /
برچسب ها: تبلیغات ، محرم ، کتابخوانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار