جامعه دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی ضمن توجه ویژه به مولفه‌های دانشگاه اسلامی از آن هیات محترم می‌خواهد توجه سرپرست محترم دانشگاه را به مطالبات و مسیرهای ترسیم شده از سوی مقام عظمای ولایت جلب کنند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، بيانيه جامعه دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامي خطاب به هيئت امناي اين دانشگاه به شرح زير منتشر شد.

هیئت امنای محترم دانشگاه آزاد اسلامی

سلام علیکم؛

دانشگاه آزاد اسلامی عرصه خواستن و توانستن و نماد به ثمر نشستن عزم و اراده ملی در عرصه آموزش عالی است. بی‌تردید شکل‌گیری و نضج یافتن بزرگترین مجموعه آموزش عالی کشور نتیجه مجاهدتها بی‌بدیلی است که ریشه در اصول اسلامی و انقلابی در تحقق معنای طلب علم و قطع ریشه وابستگیها و انحرافات نظام وابسته و کم ثمر آموزش عالی کشور پیش از انقلاب اسلامی داشته است و تحقق گامی چنین بلند بی‌مدد انفاس قدسی حضرت روح الله (ره) میسر نمی‌شد.

امروز که تغییر رییس دانشگاه آزاد اسلامی که با نظر هیئت امنا به انجام رسید، از جهات متعدد برای جامعه دانشگاهی کشور غیر منتظره بود و این سوال در ذهن اساتید، دانشجویان و کارمندان این گونه مطرح کرد که چرا با این عجله و بدون هیچگونه نظرخواهی و یا مشورت ازجامعه دانشگاهی چنین تغییری صورت گرفت؟

لذا در این راستا جامعه دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یگانه تشکل دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی که به صورت مستقل و خارج از محیط دانشگاه مشغول فعالیت است، در عمل به تکالیف مذهبی و تشکیلاتی خود ارائه نکات ذیل را برای هیات امنای محترم دانشگاه آزاد اسلامی ضروری می‌داند.

- فعالیت تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی به گواهی قریب به اتفاق فعالان غیر موسمی تشکلهای دانشگاهی و دانشجویی در در دوران طولانی ریاست آقای دکتر جاسبی بر این دانشگاه توام با فطرت وابستگی و یاس ناشی از بر خورد قاطع و تند مسئولان وقت با فعالیتهای مستقل دانشجویان و دانشگاهیان بوده است و تغییر ریاست دانشگاه آزاد اسلامی درسال 1390 فصلی جدید از رویشها را در این مجموعه  ایجاد کرد که دستاوردهای بی‌شماری به همراه داشت. لذا جامعه دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی معتقد است که این دانشگاه در این دوره شاخص‌ترین مجموعه آموزش عالی کشور در تحقق رویشهای مد نظر مقام معظم رهبری بود و ادامه این رویه می‌توانست اثرات شاخص و ماندگاری بر فضای فکری و فرهنگی این دانشگاه بر جای گذارد.

انتظار دانشگاهیان و دانشجویان مومن و انقلابی این است پایش و هدایت هیئت امناي محترم این دانشگاه بر تداوم این حرکت تقریر یابد و حرکت تشکیلات ولایی، مستقل دانشجویی در تحقق این آرمانها تسریع یابد. جامعه دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی اعلام میدارد که تصمیمات و جهتگیری‌های آقای حمید میرزاده در این خصوص چندان شفاف و کارساز نیست و تعامل ایشان با تشکلهای دانشجویی و اساتید در سطح مورد توقع این کانون و مجامع هنوز شکل نگرفته و نیازمند توجه بیشتری است.

- عمده مباحث و برنامه‌ها و توجهات  سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی به نحوه توسعه و ارتقای فیزیکی، اقتصادی و کالبدی این دانشگاه توأم با نگاه سیاسی معطوف شده است. که انتصاب افراد معروف و مشهور سیاسی از جانب ایشان در پست‌های آموزشی و اجرایی عامل این نگاه است. سوالاتی که قبلا برای آقای حمید میرزاده مطرح شد و ایشان پاسخ آن را نداده‌اند از هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی می‌پرسیم. بنظر شما اسلامی شدن دانشگاهها، ارتقای بصیرت سیاسی و فرهنگی و مذهبی دانشگاهیان، در یک عبارت پرداختن به منویات، رهنمودهای مقام عظمای ولایت در مدیریت آتی این دانشگاه از چه جایگاهی برخوردار خواهد بود؟ آیا دانشگاه آزاد اسلامی صرفا مسئولیت ارائه گواهی‌های آموزشی را بر عهده خواهد داشت و در زمینه پرورش مولفه‌های اسلامی دانشجویانش نقشی را بر عهده نخواهد گرفت؟

جامعه دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی ضمن توجه ویژه به مولفه‌های دانشگاه اسلامی از آن هیات محترم می‌خواهد توجه سرپرست محترم دانشگاه را به مطالبات و مسیرهای ترسیم شده از سوی مقام عظمای ولایت جلب کنند.

هیات امنای محترم دانشگاه آزاد اسلامی

- دانشگاه عرصه پاسخگویی و پاسخ آفرینی است. اصولا ریاست بر مجموعه‌ای که از نخبگان جامعه شکل می‌گیرد، نیازمند توجه به اقناع خواست‌ها و مطالبات آنان است. مع‌الاسف آقای حمید میرزاده در مدت سرپرستی خود بر این مجموعه ارزشمند از پاسخگویی به تشکل‌های دانشگاهی و نیز اساتید و دانشجویان این دانشگاه سر باز زده و گامی در جهت بر قراری تعاملات سازنده به سیاق آنچه شایسته محیط‌های دانشگاهی است، برنداشته‌اند. ادامه چنین روند خاطرات سال‌های ریاست اسبق دانشگاه آزاد اسلامی را به اذهان متبادر می‌کند و موجب ایجاد فضای عدم تفاهم در دانشگاه می‌شود. شایسته است آن هیئت محترم با هدف پرهیز از شکل‌گیری مولفه‌های سازنده فضای ناخوشایند گذشته، اصلاح این روش را به سرپرست این دانشگاه گوشزد کنند.

- جامعه دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی معتقد است اگر مطالب ارایه شده در این مکتوب به درستی پاسخ و پیگیری نشود و در این راستا افراد منفعت‌طلب و سودجو با نام‌های مختلف بخواهند وارد فضای دانشگاهی شوند و فضایی همچون گذشته ایجاد کنند؛ این بار حتما مالکان حقیقی دانشگاه سکوت نخواهند کرد.

هیئت امنای محترم دانشگاه آزاد اسلامی

- ادبیات انقلاب اسلامی ادبیات مقاومت جهاد و ایستادگی است و تاریخ مجاهدت سی و پنج ساله ملت مسلمان ایران و حضور سرنوشت ساز دانشگاهیان در یکایک عرصه‌های دفاع و حماسه نشان داده است علم آموزی در بالاترین سطوح و مدارج نه تنها با عمل به تکالیف الهی در تعارض نیست، بلکه این دو اصل در کنار هم اسطوره می‌سازد و حماسه می‌آفریند. از منظر جامعه دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی، ریاست بزرگترین و شاخص‌ترین دانشگاه جهان اسلام باید الگویی شاخص از مجاهدت انقلابی در امتزاج با دانش و علم آموزی را به سایر ارکان این دانشگاه ارائه کند و در تمام اجزا رفتار و تعاملات خود این دو وجهه را در کنار هم به کار بندد. ضروری است آن هیئت محترم توجه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی را به تاکید بیشتر و موثرتر بر اصول اسلامی و انقلابی توصیه کرده و فضا را برای بروز و تقویت روحیه اسلامی و انقلابی در سایر اجزا دانشگاه آماده کند.

هیات امنای محترم دانشگاه آزاد اسلامی سرپرست این دانشگاه از همان بدو ورود تغییرات گسترده را به منظور حذف نیروهای متعهد، متخصص انجام داده، که بازهم معتقدیم این تغییرات مانند حکم آقای حمید میرزاده شتاب زده وکاملا سیاسی است. لذابرخورد واجب می‌دانیم، ضمن دعوت همگان به حفظ آرامش در مدیریت و محیط دانشگاه، هیئت امنای محترم از ابزار نظارتی خود به منظور پاسخگویی سرپرست دانشگاه استفاده نماید تا به فضل خداوند تبارک و تعالی و توسل و تمسک به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و سرلوحه قرار دادن منویات مقام عظمای ولایت، دانشگاه آزاد اسلامی بازوی تولید علم و مقاومت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و محیط آرام برای دانشجویان و استاید و کارمندان آن باشد. انشاالله

در پایان آرزوی سربلندی و توفیق روز افزون اعضای هیات امنای محترم را تحت زعامت ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه‌ای، داریم.


دفتر سیاسی جامعه دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی 

92.8.11

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار